سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نشست روشنگری در مدرسه علمیه صدیقه کبری(س) بهار/همدان

حوزه/ دشمنان و بدخواهان می خواهند مردم در انتخابات شرکت نکنند و مشارکت پایین مردم در صحنه پایانی بر اسلامی بودن نظام باشد که در اینصورت امنیّت کشور خدشه دار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام اسماعیل چراغی، مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه همدان در نشست روشنگری ویژه ی انتخابات ۱۴۰۰ که در تالار فرهنگی مدرسه علمیه صدیقه کبری(س) شهرستان‌ بهار بصورت حضوری و آنلاین برگزار شد، با اشاره به فرمایش امام علی (ع) در خطبه ۱۲۱ نهج البلاغه، که خلیفه و امام مسلمین با تضاد خواست ها و خیانت خواص تنها می شود، گفت: این فقط مخصوص زمان امام علی (ع) نبوده و در هر زمانی به وقوع می پیوندد، بنابراین تبعیت از امام جامعه در هر عصری لازم می باشد.

وی در مورد تضاد خواست ها بیان داشت: آرمان های جامعه نبوی بعد از ۲۵ سال از رحلت پیامبر(ص) دگرگون شده بود و افرادی نظیر طلحه و زبیر که از صدر اسلام همراه پیامبر(ص) و امام علی (ع) بودند، با روی کار آمدن خلفا و فرهنگ حاکم از آرمان های پیامبر(ص) فاصله گرفته و به زر و زیور دنیا آلوده شده و بعد از به خلافت رسیدن امام علی (ع) از حکومت امام سهم خواهی کردند که امام مخالفت کردند

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه ی همدان با بیان تحلیل حوادث تاریخی عنوان کرد: رهبر جامعه اسلامی ایران با چهار طیف مواجه است؛ طیف اول انقلابیونی هستند که از سال ۴۲ تا کنون با امام بودند و از آرمان های امام تخطی نکردند  شخصیت هایی چون آیت الله جنتی، آیت الله مهدوی کنی و سایر بزرگواران که همواره در خط انقلاب پایدار ماندند.

وی در ادامه به طیف های دیگر اشاره کرد و افزود: سه طیف دیگر گروهی  هستند که اول: در حوزه مدیریتی مخالف رهبری مسلمین هستند و معتقدند امام جامعه باشد و از امام ادعای سهم می کنند. نظیر زبیر که بعد از ۲۵ سال با خلافت رسیدن امام ادعای حکومت بصره را کرد.دوم: گروهی که در حوزه استراتژیک مخالف رهبری مسلمین هستند و معتقدند امام باشد ، انقلاب باشد و خواهان صلح با آمریکا هستند. سوم: گروهی که در حوزه ایدئولوژیک با رهبری مخالف هستند.

چراغی در مورد دسته سوم اگفت: این طیف در طول چهل سال پس از انقلاب متاسفانه قدرت اجرایی کشور در دست آنان بوده و به نوعی در صدد تحریف اسلام ناب هستند و این جریان اختلاف مبنایی با اسلام دارند و در برخی حوزه ها نظیر حجاب و دین نظراتی داشته و اعتقاد دارند که اسلام را باید در عصر حاضر بدون پذیرش قرآن از قید و بند رها کرد. 

وی همچنین با تاکید بر حساسیت انتخابات در این برهه از زمان که در آغاز قرن جدید اتفاق می افتد، تصریح کرد: دشمنان  و بدخواهان می خواهند مردم در انتخابات شرکت نکنند و مشارکت پایین مردم در صحنه پایانی بر اسلامی بودن نظام باشد که در اینصورت امنیت کشور خدشه دار خواهد شد.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه ی همدان در پایان گفت: باید مانند حضرت زهرا (س) خانه به خانه مردم را به احقاق حقوق خود در انتخابات ترغیب کرده و با بیان شاخصه های مقام معظم رهبری مردم را در انتخاب اصلح یاری نماییم و باید بدانیم که تنها در صورت انتخاب فرد اصلح با مشارکت حداکثری است که رئیس جمهور منتخب با پشتوانه مردمی می تواند اسلام را از انحراف و طمع دشمنان باز دارد و موجب رشد و پیشرفت کشور خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha