پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 963771
۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
امام جمعه تبریز

حوزه / نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: تعطیلی ظاهری مناسک حج باید به یک فرصت تبدیل شود، چرا که حقیقت حج تعطیل شدنی نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، امروز در دیدار مدیران حج و زیارت استان آذربایجان شرقی، از حج به عنوان یک فریضه بزرگ یاد کرد و گفت: حج محل تجمع ارزشهای اسلامی و نمودار کوچکی از جامعه اسلامی برتر است.

امام جمعه تبریز افزود: حج مظهر تمدن نوین اسلامی، نمایش بندگی، اخلاق و عامل وحدت اسلام و مسلمین است از این رو حقیقت حج، تعطیل بردار نیست و باید از این تعطیلی ظاهری به عنوان یک فرصت استفاده کرد.

 وی با تاکید بر تبیین آثار و برکات حج در بین حجاج و خادمین کاروان ها، گفت: در این شرایطی که به دلیل شیوع ویروس کرونا انجام مناسک حج تعطیل شده است باید اسرار حج بازگو و به شبهات در این زمینه پاسخ داده شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، تولید محتوای فاخر چند رسانه ای با طرح های نو و ابتکاری را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: با کمک و مساعدت دانشمندان و محققان دینی باید شبکه ارتباطی بین مسلمان ایران و دیگر کشورها ایجاد شود.

امام جمعه تبریز در ادامه برکات حج را مورد اشاره قرار داد و گفت: به برکت انجام مناسک حج آگاهی و معرفت انسان ها افزایش و زمینه از بین رفتن گناهان فراهم می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: افزایش روحی، رشد فضائل اخلاقی و افزایش توجه به مسئله ظهور و مهدویت از دیگر برکات حج است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha