جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ششمین نشست شورای اداری حوزه علمیه خواهران استان یزد در سال 1400

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در ششمین نشست شورای اداری حوزه علمیه خواهران استان یزد در سال ۱۴۰۰ گفت: باید مراقب فتنه های خارجی و داخلی باشیم تا کسانی جای حق و باطل را عوض نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی، پیش از ظهر دیروز در نشست شورای اداری مدیریت حوزه علمیه خواهران استان، به قرائت خطبه ۵۰ کتاب نهج البلاغه پرداخت و بیان کرد: در این خطبه که حضرت امیرمومنان(علیه السلام) بعد از جنگ صفین و ماجرای حکمیت در سال ۳۸ هجری ودر کوفه ایراد فرمودند از فتنه هایی که سبب ویرانی جامعه ها می شود سخن به میان آورده و امام  این فتنه ها را تشریح کرده اند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد تصریح کرد: امام علی (علیه السلام) در آغاز این خطبه به سرچشمه پیدایش فتنه ها در جامعه اسلامی پرداخته اند و به ماجراهایی همچون واقعه صفّین، حوادث حکمیت و دقیقاً دست روی سرچشمه و نکته اصلی می گذارند، و می فرمایند «ریشه اصلی فتنه ها دو چیز است: یکی پیروی از هوای نفس  و دوم بدعت‌ها و احکام دروغین خودساخته که مخالف کتاب خداست.»

وی اضافه کرد: شکی نیست که  اگر احکام قرآن در میان مردم حاکم بشود و بدعت‌های ناروا در دین خدا ایجاد نشود و در اجرای قوانین الهی،  هوی و هوس را حاکم نکنند فتنه ای ایجاد نخواهد شد، چرا که قوانین الهی  اجرا کننده عدالت و حفظ کننده حقوق همه انسانهاست و بیانگر وظائف آنها می باشد،

 این مسئول حوزوی گفت: فتنه زمانی آغاز می شود که در عده ای فزون طلبی ها، خود خواهی ها، هوا وهوس ها برای رسیدن به تمایلات شخصی آشکار شود و آنگاه سبب خواهد شد حق از بین برود و افراد وظایفی که خدا بردوش آنان قرار داده است را فراموش و بدعتها  ایجاد شوند .

حجت الاسلام و المسلمین  کارگر شورکی در ادامه ادامه داد: حضرت علی(علیه السلام) در ادامه این خطبه فرمود:  گروهی چشم و گوش بسته، به پیروی این گونه افراد  برمی خیزند و از هوا و هوس‌ها و بدعت‌های آنان کورکورانه حمایت می کنند ویکی از حربه های آنان این است که حق و باطل را به هم می آمیزند تا به اهداف شیطانی خود برسند وطوری عمل می کنند که باطل را شیرین و زیبا و حق را زشت جلوه دهند و به عبارتی جای حق و باطل را عوض می کنند .

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از وظایف ما طلاب و روحانیون این است که با آگاهی دادن و بصیرت افزایی و تفکیک واقعی بین حق و باطل، مردم را از سردرگمی برهانیم و این نیاز به تلاش و مجاهدت و تبلیغ دارد، بنابراین اگر توانستیم از آمیختن باطل با حق جلو گیری کنیم آنگاه حق  بر کسانی که طالب آنند پوشیده نخواهد ماند، و اگر حق از باطل جدا شود آنگاه زبان دشمنان و هوا پرستان از آن قطع خواهد شد .

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد افزود: اکنون هواپرستان  به سراغ آمیختن حق و باطل می روند مثلا در همین انتخابات پیش رو ، بعضی افراد به شیوه های مختلف از جمله سخنرانی، خبر، کتاب، نوشته و از طریق شبکه های مختلف ماهواره ای؛ حق، قانون و احکام الهی را زیر سوال می برند و به گونه ای صحبت می کنند که انسان تصور می کند به احکام و قوانین الهی اعتقاد ندارند مثلا برای رسیدن به پست ریاست بر حکم حجاب و پوشش که حکم واجب الهی است می تازند تا حق و واجب الهی را وارونه جلوه دهند تا شاید به مطامع پست دنیوی خود برسند.

وی ادامه داد: به فرمایش حضرت علی(علیه السلام) این گونه افراد بخشی از حق را و  بخشی از باطل را می گیرند  و این دو را به هم می آمیزند؛ بنابراین شیطان بر پیروان خود تسلط می یابد و تنها کسانی نجات پیدا می کنند که مشمول رحمت خدا بوده باشند.

حجت الاسلام و المسلمین کارگرشورکی افزود: ما باید در انتخابات هوشیار و بیدار بوده و مراقب فتنه های داخلی و خارجی باشیم تا افراد مغرض و دنیا طلب جای حق و باطل را عوض نکنند. باید علاوه بر شرکت پرشور در انتخابات، به فردی اصلح که دارای ویژگی های تقوی، صداقت، امانت داری، مدیر، مدبر و... باشد، رای بدهیم تا ان شاءالله او بتواند با تکیه بر توانایی های داخلی و استفاده از ظرفیت‌های جوانان مستعد این مرزوبوم، مشکلات را مرتفع کند.

در پایان این نشست، ضمن قرائت مصوبات قبلی شورای اداری و بیان گزارشی از اقدامات انجام شده توسط هر یک از حاضرین، نکاتی در خصوص مسائل جاری حوزه مطرح  و در مورد آن ها بحث و تبادل نظر انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha