جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری

حوزه/ کارشناس مذهبی تصریح کرد: انتخابات یکی از واجب‌هایی است که قضا ندارد و باید خیلی به این مهم توجه داشته باشیم، چرا که امروز اگر مردم پای صندوق‌های رای نیایند و در آن شرکت نکنند فاتحه خیلی چیزها خوانده می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی ماندگاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بیرجند ضمن اشاره به بحث انتخابات، اظهار کرد: روی صحبت بنده با کسانی است که در انتخابات شرکت نمی‌کنند یا قصد دارند که خدای نکرده به سبک اروپائیان، رای سفید در صندوق بیندازند.

وی با اشاره به این‌که امروزه فضای مجازی تبلیغات مسمومی در راستای ناامید کردن مردم پیرامون شرکت کردن در انتخابات می‌کند،تاکید کرد: امروز فهم عده ای از مردم از انتخابات تایید خرابی‌ها است، که هیچ انسان عاقلی آن را تایید نمی‌کند.

ماندگاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر عده‌ای حرکتی را در فضای مجازی با عنوان "نه به انتخابات" شروع کرده‌اند، که البته منظورشان "نه به وضع موجود" است و در واقع فهمشان مشکل دارد و با توجه به آیه ۳۰ سوره اعراف باید روی فهم مردم کار شود.

وی با اشاره به سخنی از حجت الاسلام و المسلمین قرائتی مبنی بر این ‌که "خانه‌ای که تخریب شده نیاز به بازسازی دارند نه تخریب"، عنوان کرد: امروز جامعه اسلامی غبار گرفته و نیاز به بازسازی دارد نه تخریب. باید به مردم ثابت شود که پایه های نظام جمهوری اسلامی متزلزل نیست.

کارشناس مذهبی ادامه داد: امروزه رای ندادن در جامعه و حتی رای سفید دادن، تخریب است که نیازمند تامل است.

ماندگاری با بیان این‌که دو طرز تفکر بیشتر در جامعه حکمفرما نیست، بیان کرد: یک تفکر نگاهش در مدیریت به درون است و یک تفکر نگاهش به بیرون است. در حال حاضر اگر خواسته باشیم غبارروبی کنیم باید کسی را به عنوان رئیس جمهوری انتخاب کنیم که نگاه به درون داشته باشد و به جوانان نیز بها دهد.

ایران سرزمین شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای هسته‌ای است

وی اضافه کرد: با وجود تحریم ها، در برخی عرصه ها بین ۱۰ کشور اول دنیا هستیم، که آخرین آن تولید چهار نوع واکسن کرونا است که دارای متقاضیان بین‌المللی است.

ماندگاری اظهار کرد: امروز باید با زبان قابل فهم با نسلی صحبت کنیم که انقلاب را ندیده‌اند و فقط اشکالات را شاهد بوده‌اند، چرا که نصف رای دهندگان امسال انتخابات، ابتدای انقلاب را ندیده‌اند.

ماندگاری با بیان این مطلب که متاسفانه برخی افراد در فضای مجازی عنوان می‌کنند که وضعیت جامعه امروز از وضعیت زمان شاه بدتر است، اظهار کرد: عنوان کردن این موضوع یک دروغ بزرگ و فریب مردم است. باعث افتخار است که امروزه بیش از یک میلیون نفر در قالب گروه‌های جهادی به صورت کاملا رایگان در سطح جامعه و جبهه مقاومت فی‌ سبیل الله در راستای خدمت به محرومین مشغول هستند و این به برکت انقلاب اسلامی است که نباید از اهمیت آن غافل شویم.

کارشناس مذهبی با بیان این‌که باید به مردم گفته شود که پایه‌های نظام خراب نیست، خاطرنشان کرد: یک حاج قاسم سلیمانی برای ارزش گذاری این نظام اسلامی کافی است.

وی با اشاره به این مهم که باید حرف‌های‌مان را به مردم مستند بزنیم، ابراز کرد: باید به مردم تبیین شود که پاک کردن صورت مسئله راه حل مسئله نیست و با عدم شرکت در انتخابات شما صورت مسئله را پاک می‌کنید.

ماندگاری متذکر شد: امروز باید به مردم بگوییم که اگر شما به حاج قاسم قول انتقام گرفتن از دشمنان  را داده‌اید،تنها و بالاترین راهش، شرکت در انتخابات است.

یکی از واجباتی که قضا ندارد، انتخابات است

وی مطرح کرد: انتخابات یکی از واجب‌هایی است که قضا ندارد و باید خیلی به این مهم توجه داشته باشیم، چرا که امروز اگر مردم پای صندوق‌های رای نیایند و در آن شرکت نکنند فاتحه خیلی چیزها خوانده می‌شود.

انتهای خبر/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha