سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
دهه کرامت

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گفت: قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) میزان سنجش اعمال در قیامت و بهشتی شدن، منوط به معرفت اهل بیت‌(علیهم السلام) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم مریم میرکریمی در جمع کارکنان موسسه آموزش عالی الزهرا و مدرسه علمیه الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان، دهه کرامت را یادآوری انسانیت و شناخت خودِ واقعی انسان و تمرین بخشندگی دانست.

وی، نامگذاری عناوین را موجب تفکر، تعمق و اندیشه دانست و به تبیین و توضیح مفهوم کرامت و اینکه چگونه می‌توان در طریق کرامت گام برداشت و انسان‌های کریم در نزد خداوند از چه مقامی برخوردار هستند، پرداخت و خاطرنشان کرد: کرامت به معنای بزرگواری است و اصل کرامت در روایات ائمه معصوم(علیهم‌السلام) ملاک دینداری انسان‌ها شناخته شده است.

مدیر مرکز تخصصی الزهرا(سلام‌الله‌علیها) گرگان، با استناد به روایتی از امام صادق(علیه‌السلام) گفت: «فردای قیامت، هر کس میزان اعمال و رفتار او سنگین‌تر باشد، کریم و کسی که میزان عمل او سبک‌تر باشد، لئیم خواهد بود».

خانم میرکریمی، قرآن و اهل بیت(علیهم‌السلام) را میزان سنجش اعمال در قیامت برشمرد و بهشتی‌شدن را منوط به معرفت به اهل بیت‌(علیهم‌السلام) دانست.

وی توضیح داد: براساس روایات عدیده از ائمه معصومین(علیهم‌السلام) در سنجش اعمال «تقوا» است که اعمال را سبک یا سنگین می‌کند، چنانچه امام علی(علیهم‌السلام) «کلید کرم را تقوا» می‌داند.  

مدیر مرکز تخصصی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان با تاکید بر اتصاف به اوصاف ائمه(علیهم‌السلام) در دهه کرامت عنوان کرد: کوشش در جهت جمع اعمال در این ایام مهم است اما مهم‌تر از آن، کوشش در جهت حفظ آن و راه حفظ آن نیز به همراه‌بردن انسان با خود است.

خانم میرکریمی در پایان، خطاب به کارکنان «تبدیل بایدها به باورها، توجه به بطن و معنا و خروج از ظواهر، سوق‌دادن تبلیغ به تعمیق و اندیشیدن و نیز اثربخشی فعالیت‌ها» را از مهمترین وظایف آنان به عنوان متولیان امور فرهنگی برشمرد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha