جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
انتخابات1400یزد

حوزه/بر اساس آمار های رسمی در استان یزد بیش از ۷۰۰هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ هستند که از این تعداد قریب به ۲۰ هزار نفر رأی اولی هستند.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، از دقایق اولیه صبح امروز ۲۸ خرداد تمام شعبه های اخذ رأی در استان یزد به روی مردم گشوده شد و به گفته ترحمی رئیس ستاد انتخابات استان یزد ۱۹۱۹ شعبه اخذ رأی در استان یزد پیش بینی شده است که از این تعداد، ۹۶۶ شعبه برای جمع آوری آرای انتخابات ریاست جمهوری و ۹۵۳ شعبه برای جمع آوری آرای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا دایر شده است.

وی  ادامه داد: در مجموع  ۱۲۶۸ شعبه ثابت و سیار شهری و ۶۵۱ شعبه ثابت و سیار روستایی برای انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.

در استان یزد ۷۳۳ هزار و ۷۲۱ نفر واجد شرایط شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراها شناخته شده اند که از این تعداد ۳۷۶ هزار و ۸۴ نفر آقا و ۳۵۷ هزار و ۶۳۷ نفر خانم هستند.
 
براساس این گزارش، مجموع آمار رأی اولی های استان یزد  ۱۹ هزار و ۸۶۶نفر هستند که براساس آمار ۹ هزار و ۹۹۹ نفر آقا و ۹ هزار و ۸۶۷نفر خانم می توانند نخستین برگه رأی خود در عرصه های انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را به صندوق های اخذ رأی بیندازند.

 سن قانونی برای شرکت در انتخابات ۱۴۰۰، هجده سال تمام است، لذا واجدان شرایط رای دادن باید متولد ۲۸ خرداد ۱۳۸۲ و قبل از آن باشند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha