یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خدام رضوی

در آئینی با حضور خدام حرم رضوی از خانواده شهید حسین صافی کم سن ترین شهید استان بوشهر در شهرستان جم تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، عبدالحمید خورشیدی دبیر ستاد زیر جشن های خورشید شهرستان جم، پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری مراسم جشن های زیر خورشید ضمن تبریک میلاد با سعادت و نورانی هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت  حضرت امام رضا (ع) و دهه کرامت با اشاره به برنامه ها صورت گرفته در سطح شهرستان اظهار داشت: در دهه کرامت بیش از ۲۰ برنامه در جم پیش بینی شده است.

دبیر ستاد زیر جشن های خورشید شهرستان جم با بیان اینکه حضور خدام رضوی با پرچم متبرک امام رضا(ع) حال هوای رضوی به شهرستان بخشید افزود: غبار روبی گلزار شهدا، دیدار با مسئولین، دیدار با خانواده شهدا، عیادت از بیماران، دیدار مردمی و جشن های زیر سایه خورشید از مهمترین برنامه ها به شمار می رود.

خورشیدی ادامه داد: امروز با حضور خدام رضوی از خانواده خردسال ترین شهید استان، حسین صافی و شهید اخلاقی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش حوزه، شهید حسین صافی، خردسال‌ترین شهید استان بوشهر در ۱۲ سالگی به آرزویش که شهادت در راه اسلام بود، رسید.

شهید حسین صافی در سال ۱۳۴۸ در خانواده‌ای فقیر، تهیدست، مذهبی و صاحب کمال و فضل و ادب در روستای دره‌بان از توابع بخش ریز در شهرستان جم دیده به جهان گشود.

شهید صافی در خانواده‌ای مذهبی و صاحب کمال به دنیا آمد. جد ایشان مرحوم حاج شیخ محمدحسین صافی از علما و فضلای به نام منطقه و مردم آن روزگار برای فراگیری علم و دانش و معرفت دینی از اطراف و اکناف به مقدمش می‌شتافتند و از خرمن دانش وی خوشه‌چینی می‌کردند؛ وی مسلط بر ادبیات فارسی و عرب است و آثار مکتوبی با خط بسیار زیبا بر جای گذاشته است که در دست گردآوری و چاپ است و شاعری چیره‌دست، توانا و ماهر بوده و اشعاری بسیار زیبا سروده است و از نوحه‌ها و مرثیه‌های ایشان در مراسمات محرم و صفر و در مجالس روضه‌خوانی استفاده می‌کنند و اخیراً یکی از کتاب‌های ایشان به نام اشعار گلزار و سفرنامه حج ایشان به چاپ رسیده و اینک موجود است.

پدر شهید صافی نیز دارای کمال معرفت و به لباس علم و تقوی مزین بوده و از اساتید بنام قرآن بوده و مردم روستا از سال‌های دور برای تعلیم و فراگیری قرآن از محضرش استفاده می‌کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha