جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زیارت

حوزه / بیش از دو هزار اثر در ساختارهای مختلف به دبیرخانه نخستین جشنواره تولیدات رادیویی زیارت ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، بعد از گذشت سه سال از فعالیت رادیو زیارت، نخستین جشنواره تولیدات رادیویی زیارت قرار است با یک سال تاخیر که سال گذشته به خاطر شیوع کرونا برگزار نشد، شکل اجرایی به خود گرفته و برنامه‌سازان و دست اندرکاران تولیدات محتوایی در حوزه زیارت، در رقابتی گسترده و حرفه‌‎ای، به ارائه آثار خود در قالب‌های گوناگون پرداخته‌‎اند.

برگزاری نخستین جشنواره تولیدات رادیویی زیارت، گامی در راستای تقویت و بهینه‌‎سازی تولیدات محتوایی پیرامون مسئله زیارت به شمار می‌‎رود. در این جشنواره که با استقبال خوب اهالی رادیو و مخاطبان روبرو شده، بیش از دو هزار اثر ارزشمند در قالب‌های مختلف همچون خبر، برنامه‌های ساده و ترکیبی، نمایش، موسیقی، پژوهش و نویسندگی، فضای مجازی و بخش ویژه سردار شهید سلیمانی توسط دبیرخانه دریافت شد.

گسترش فرهنگ زیارت و برجسته‌سازی جایگاه اهل بیت(ع) به ویژه حضرت رضا(ع)، ایجاد پیوند معنوی مردم و مومنان با بارگاه مطهر رضوی و سایر اماکن مقدسه و معرفی اماکن مذهبی و بقاع متبرکه اقتصاد زائر و گردشگری سلامت، از جمله اهداف و موضوعات این جشنواره هستند و شرکت‌کنندگان آثار خود را در بخش‌های مختلف نمایش، ساده و ترکیبی، خبری، موسیقی و نغمات، پژوهش و نویسندگی و فضای مجازی به دبیرخانه ارسال کرده‌اند. همچنین علاقه مندان شرکت در بخش ویژه شهید سلیمانی این فرصت را داشتند که در هر کمیسیون با انتخاب بخش ویژه سپهبد شهید سلیمانی، در ساختار و موضوع مربوطه، آثار خود را ارسال کنند.

گفتنی است طرح برگزاری نخستین جشنواره تولیدات رادیویی زیارت با حمایت دکتر دارابی معاون امور استان‌ها و موافقت دکتر علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما به تصویب رسیده و پس از ابلاغ شیوه‌نامه‌های اجرایی و محتوایی، مقرر بود اختتامیه هم ۱۵ اسفندماه سال گذشته برگزار شود ولی به خاطر شیوع کرونا این مسئله به تاخیر افتاد و در نهایت ۱۷ تیرماه امسال برای برگزاری آیین اختتامیه در نظر گرفته شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha