جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با طرح مشکلات طلاب این استان خواستار رفع مشکلات شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست مشترک حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویر احمد با حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی، مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور، در قم برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی، با اشاره به ولایت‌پذیری مردم کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم استان، انقلاب سال ۵۷ را با جان و دل پذیرفتند؛ در ۸ سال دفاع مقدس هم استان به نسبت جمعیت بیشترین جانباز و ایثارگر و شهید را داشت که تقدیم ۲ هزار شهید گواه این مسئله است.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به جمعیت ۷۵۰ هزار نفری استان، افزود: این استان قبل از انقلاب از ابتدایی‌ترین امکانات برخوردار نبود، اما به برکت انقلاب، دورترین و صعب‌العبورترین مناطق از خدمات بهره‌مند شده‌اند، البته آن طور که انتظار می‌رفت استان رشد نکرد و برخی مشکلات به قوت خود باقی است.

وی به تاسیس حوزه‌های علمیه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد اشاره و عنوان کرد: ۳ مدرسه علمیه برادران، دو مدرسه سفیران هدایت و ۵ مدرسه علمیه خواهران طی چهار دهه عمر انقلاب در استان تاسیس شد و استقبال مردم از حوزه‌ها چشم‌گیر بوده است.

امام جمعه یاسوج با اشاره به وضعیت ضعیف اقتصادی مردم استان، گفت: طلاب با مشکل مسکن و معیشت مواجه هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به کمرشکن بودن مشکلات برای آحاد جامعه از جمله طلاب گفت: طلاب استان باید مورد حمایت قرار گیرند؛ چرا که روحانیون مسئولیت فرهنگ دینی مردم را به عهده دارند و از طرف دیگر مردم نگاه خاص به روحانیت دارند و انتظار دارند که یک روحانی برای فرهنگ و دین مردم تمام تلاش خود را بکند.

در ادامه حجت‌الاسلام میرمحمدی، به اقدامات مرکز خدمات در حوزه مسکن، بیمه، تسهیلات بانکی و وضعیت معیشتی طلاب اشاره و عنوان کرد: اگر تدبیر مقام معظم رهبری در ایجاد مرکز خدمات نبود، معلوم نبود حمایت از طلاب به چه سمت و سویی کشیده می‌شد؛ بر این اساس، هدف این مرکز کاهش مشکلات طلاب است.

این مسئول خاطرنشان کرد: نخبگان در حوزه علمیه باید شناسایی شوند و ۶۰ درصد توان خود را به نخبگان اختصاص دهیم، نخبه نیازمند لپ‌تاب، مجموعه مطالعاتی پیشرفته،اینترنت پر سرعت و حمایت است لذا با توجه به اینکه مشکلی در بودجه حوزه نیست طلاب نخبه شناسایی و حمایت شوند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha