جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / مصاحبه با حجه الاسلام والمسلمین پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: موضوع پایان نامه های ارائه شده از سوی دانشجویان نگاه کاربردی برای حل مسایل و معضلات جامعه ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی امروز در همایش «آموزش عالی کردستان، گذشته، حال و آینده» در سخنانی اظهار کرد: آموزش، پژوهش و مسایل فرهنگی سه مقوله اصلی در دانشگاه‌های کشور است که باید نگاه تخصصی به این موارد صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: این 3 مقوله در دانشگاه‌ها و مراکز علمی توسط دوستان پیگیری می‌شود ولی باید اذعان  کرد که در حوزه فرهنگ کار خاصی صورت نگرفته است که بتوان از آن یاد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: یکی دیگر از معضلاتی که توسط مسئولان متولی در کشور مغفول مانده، بحث قومیتی برای دانشگاه هاست که این مورد در استان‌هایی همانند سیستان و بلوچستان، کردستان، بندرعباس، خوزستان، ارومیه و... به عینه مشهود است.

این استاد حوزه علمیه افزود: مسئله دیگری که در سال‌های اخیر به شدت مباحث علمی دانشگاه‌های کشور را زیر سئوال برده، همین پایان‌نامه های غیرکاربردی است که بعضا از سوی دانشجویان ارائه می‌شود، بیشتر این پایان‌نامه‌ها کاربردی برای توسعه و ارائه راهکارهای حل معضلات کنونی در جامعه ندارند که این وضعیت باید هرچه سریعتر اصلاح شود تا هویّت واقعی دانشگاه‌ها دوباره احیا شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: موضوع دیگری که در این سالها دانشگاه‌های کشور را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است، تجزیه و از هم گسیخته شدن گروه‌های علمی در بین دانشجویان است و همین امر انرژی و توان علمی و... را از دانشگاه می گیرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha