شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سلیمانی

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان، با به پیشینه تاریخی کاشان گفت: کاشان با قدمت بیش از هفت هزار ساله شجره طیبه ای است که در تاریخ تمدن اسلام می درخشد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، شب گذشته در مراسم افتتاحیه دبیرخانه دائمی اعطای نشان افتخار سیلک در هفته نکوداشت مشاهیر و نام آوران کاشان، با بیان اینکه این مراسم علاوه برشناسانه ملی، هویت دینی هم باید داشته باشد، گفت: بر اساس دستورات قرآن انسان با نگاه کارشناسانه باید سیر و سیاحت فکری داشته باشد.

وی، به پیشینه افختار آمیز دارالمؤمنین کاشان اشاره کرد و گفت:همگان وظیفه داریم حتی در ظرف زمانی محدود زندگی انتقال دهنده افتخارات نسل های قبلی به نسل های بعدی باشیم.

امام جمعه کاشان، با تاکید برانتقال افتخارات گذشتگان به نسل های بعدی افزود: اگر نسل های آینده از افتخارات گذشته بریده شوند و به جای اینکه برسینیه هایشان غیاث الدین جمشیدکاشانی ها، فیض کاشانی ها و نراقی ها،نقش ببندد، مخالفان اسلام و دشمنان بدرخشند، نشان از بی عرضگی‌ ما خواهد بود.

وی، افزود: در هیچ مکتب و آیینی به اندازه آیین اسلام و در دوران اسلام هیچ مذهبی به اندازه مذهب شیعه پیوستگی اش را با نسل های بعدی پاس نداشته است.

عضوخبرگان رهبری، با بیان اینکه آسیب فرهنگی از همه آسیب های جامعه اسلامی بدتر است، گفت: اگرچه با مشکلات اقتصادی روبرو هستیم ولی مهمترین دغدغه آسیب های فرهنگی است.

وی، با تجلیل از مقام شامخ آیت الله سیدمهدی یثربی(ره) گفت: این عالم بزرگ تنها کسی بود که برای اولین بار سفره امامت و نماز جمعه را در کاشان پهن کرد و ۱۴ سال عالم مجاهد آیت الله نمازی بعد از ارتحال ایشان سکاندار امامت جمعه کاشان شد.

آیت الله سلیمانی، ناسپاسی از افراد خدوم و خدمتگزار را نشان از حماقت جامعه دانست و گفت: انسان‌های حکیم سپاس از بزرگان، نیاکان و پیشییان را وظیفه دینی واسلامی خودمی دانند.

نماینده ولی فقیه درکاشان، با بیان اینکه کاشان بی هویت، بی ریشه و نهال بیست ساله نیست، گفت: کاشان با قدمت بیش از هفت هزار ساله  شجره طیبه ای است که در تاریخ تمدن اسلام می درخشد.

وی در پایان، افزود بنا به فرموده پیامبر اکرم(ص)، بهترین مردمی که به اسلام روی آورده و در خدمت اسلام بودند، ایران زمین بودند و مردم کاشان نیز با دعوت از حضرت باقرالعلوم(ع)، علاقه مندی خودشان را به اسلام و اهل بیت(ع) به خوبی به اثبات رساندند.

کاشان مهد هویت و تاریخ تمدن ایران است

 انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha