پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
image.png

حوزه/ سلسله نشست های مهارت افزایی اساتید مدرسه علمیه ریحانة النبی(س) در سالن جلسات مدیریت حوزه علمیه خواهران استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، سلسله نشست های مهارت افزایی اساتید مدرسه علمیه ریحانة النبی(س) در سالن جلسات مدیریت حوزه علمیه خواهران استان مرکزی برگزار شد.

محمد عباسی در این جلسه به بررسی هویت نوجوانی و ویژگی‌های نوجوان پرداخت و بیان کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که همواره در دوران نوجوانی مطرح می‌شود، شکل گیری هویت در نوجوانان است.

وی افزود: عوامل بسیاری از جمله عوامل اجتماعی، خانوادگی و تفاوت‌های جنسیتی می‌توانند در شکل گیری هویت تاثیرگذار باشند.

عباسی اضافه کرد: افرادی که هویت خود را به نحو مطلوبی شکل می‌دهند، خود را به راحتی می‌پذیرند و خودپنداره قوی پیدا می‌کنند، اهداف روشنی در زندگی دارند، عزت نفس بالایی دارند، می‌توانند به راحتی در زندگی خود تصمیم بگیرند و کمتر دچار تزلزل می‌شوند. این افراد به طور کلی مسئولیت پذیر هستند ولی اگر نتوانند بر مشکللات خود غلبه کنند، دچار بحران زیادی در دوره نوجوانی و سپس در دوره‌های بعدی زندگی می‌شوند.

وی بیان کرد: از آنجایی که کانون خانواده و محل تحصیل در دوران نوجوانی به رشد و شکل گیری هویت نوجوان و به حل بهتر چالش‌های دوران نوجوانی کمک می‌کند؛ رفتار صحیح با آن ها چه از طرف خانواده و چه از طرف اساتید در این سنین نیز در این امر تاثیر بسزایی دارد.

عباسی به عوامل موثر بر شکل گیری هویت در نوجوانان اشاره کرد و گفت: عوامل شناختی، والدین، مدرسه، خیال پردازی نوجوان که منبعی است برای ایفای نقش‌ها و رفتارهای او، عوامل اجتماعی، فرهنگی و رفتارهای نوجوان و بازخوردهای دیگران در هویت یابی آنها تاثیر مستقیم دارد.

وی در ادامه از شناخت نوجوان گفت و این که استاد می‌تواند استعداد یابی نموده و نوجوان را در مسیر علایق واستعدادهایش سوق دهد.

عباسی در پایان به مهمترین ویژگی این سن که حساس بودن، احساس منحصر به فرد داشتن، عدم ثبات در تصمیم گیری، حس استقلال‌ طلبی، و آرمان گرایی است، اشاره و راهکارهایی برای برخورد مناسب با نوجوان ارائه داد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha