جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علی عباسی

حوزه/ پانزدهمین نشست هیئت رئیسه المصطفی با نمایندگان خارج کشور، با سخنرانی رئیس جامعةالمصطفی به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی، در سخنان پایانی خود در این نشست، «صبر» را یکی از واژه‌های مهم در فرهنگ دینی و قرآن کریم دانست و گفت: لازمه حرکت در مسیر الهی، برخورداری از این صفت ارزشمند است که در آیات و روایات ما بسیار بدان تأکید شده است. جهانی که ما در آن زندگی می‌کنیم، محاط به حوادث و موانع فراوانی است و سنت الهی این است که در مسیر حق، همواره دشواری‌ها و موانع وجود دارد و از باب امتحان الهی، با این سختی‌ها درگیر هستیم.

وی استعانت از صبر و یاد خدا را سپری در برابر مشکلات و گرفتاری‌ها خواند و اظهار داشت: در آیات متعدد قرآن کریم، بر یاری گرفتن از صبر و یاد خدا برای عبور از مشکلات تأکید شده است. همراهی خداوند با انسان بدین معناست که کل نظام تکوین با کسی که دارای این صفات باشد، همراهی می‌نماید. 

رئیس جامعةالمصطفی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های صبر این است که  اگر با تقوای الهی همراه گردد،  نقشه‌های دشمنان و برنامه‌ریزی‌های آنان بلااثر خواهد شد.

وی بهترین راه مقابله با مزاحمت‌های دشمنان را صبر و استقامت برشمرد و یادآور شد: باید توجه داشت اگر کسی در برابر دشواری‌ها صبر پیشه کرد، هرگز آثار عملش ضایع نخواهد شد. ممکن است با وجود صبر، همه اهداف ما به نتیجه نرسد، ولی این گونه نیست که عمل ما ضایع شود. ما در عالمی هستیم که هیچ عملی در آن گم نمی‌شود و پاداش و اجر صبر در برابر سختی‌ها نیز هرگز ضایع نخواهد شد. 

رئیس جامعةالمصطفی افزود: شاید همه زحمات و سختی‌هایی که نمایندگان ما و خانواده‌های آنان در گوشه گوشه عالم تحمل می‌نمایند، در هیچ گزارشی منعکس نگردد و به تعبیری، دیده نشود، ولی هرگز این اعمال نزد خدای متعال گم نخواهد شد. باید همواره به یاد داشت که چشم بینایی، ناظر بر همه اعمال ماست و در این نظام تکوین، جزای دنیوی و اخروی هیچ عملی، کوچک یا بزرگ، از بین نمی‌رود.  

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی، در ادامه سخنان خود، ضمن جمع‌بندی موضوعات مطرح‌شده در پانزدهمین نشست هیئت رئیسه المصطفی با نمایندگان خارج کشور، با اشاره به موضوع این دوره، ابراز داشت: همان گونه که گفته شد، پژوهش زیربنای همه اقدامات و حرکات المصطفی است و هم در فعالیت‌های سازمانی نقش زیربنایی دارد و هم به عنوان مأموریت المصطفی، که نماینده تفکری بی‌بدیل در عالم است، باید دستاوردها و فراورده‌های علمی این مجموعه به سراسر عالم نشر یابد.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم نیازهای جامعه دینی معاصر را نادیده بگیریم. توده مردم عالم، خواص، نخبگان و سازمان‌ها و... باید در پژوهش‌های ما مدنظر قرار گیرند. 

رئیس جامعةالمصطفی، در پایان، ضمن تقدیر از زحمات همه دست‌اندرکاران برگزاری پانزدهمین نشست هیئت رئیسه با نمایندگان خارج کشور، اظهار امیدواری کرد مصوبات این اجلاس با همکاری همه بخش‌ها پیگیری و عملیاتی گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha