جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سید نوراله افشار

حوزه/ امام جمعه چرام با اشاره به خاموشی‌های گسترده در سطح کشور ضمن توصیه مردم به صرفه‌جویی گفت: این مشکل به همت جوانان نخبه و انقلابی قابل حل است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام سید نوراله افشار، امام جمعه چرام از استان‌ها کهگیلویه و بویراحمد، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چرام گفت: ️این روزها در سطح کشور  کمتر کسی است که قطعی وقت و بی وقت آب و برق او را دچار مشکل نساخته باشد.

امام جمعه چرام به مشکلات پیش‌رو در تولید و تامین برق مورد نیاز کشور اشاره و عنوان کرد: کاهش کم‌سابقه بارندگی طی ۵۰ سال اخیر و به تبع آن مشکل تولید برق از منابع آبی و برنامه ریزی شرکت‌های مطرح در حوزه گسترش و توسعه صنعت مربوطه در بخش‌های خصوصی، از طرفی عدم توجه به اهمیت تولید برق هسته‌ای و توقف آن در حوزه برجام و در آخر دیده نشدن بودجه برای گسترش این صنعت در سال ۱۴۰۰ از دلایل وضع موجود است.

وی ادامه داد: بنظر می‌رسد راهکار کوتاه مدتی برای رفع این مشکل  از سمت دولت وجود ندارد و حتی با روی کار آمدن دولت آقای ریسی، با وجود عدم زیر ساخت های لازم به دلایل مذکور و حجم مشکلات عظیم و متعدد کشور در حال حاضر، تنها راه فعلی و ضرب‌الاجلی برای رفع این مشکل فقط  یک چیز هست، راه حلی که  در بحث آلودگی هوا، در بحث کرونا و خیلی مباحث دیگر مطرح شد و هر کدام به نحوی توسط خود مردم مدیریت شد و در مشکل فعلی نیز یک راهکار سریع وجود دارد و آن چیزی نیست جز صرفه جویی در مصرف آب و برق توسط مردم تا بتوانیم از این پیک مصرف و گرمای تیر و مرداد بدون خاموشی بگذریم.

حجت‌الاسلام افشار با بیان اینکه بی‌برقی‌هایی که امروز دامن مردم ایران را گرفته است، زنده‌کننده مرثیه‌ای به نام «مخالفت با انرژی هسته‌ای»است، گفت: محروم‌سازی کشور از صنعتی پیشرو که نه‌تنها می‌توانست روشنایی چراغ خانه‌های ایرانی را تا همیشه تضمین کند، بلکه می‌توانست موتور محرکه بسیاری از صنایع دیگر شده و رشد اقتصادی چشمگیری را برای کشور به ارمغان بیاورد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب ۱۳ دی ۸۶ حدود ۱۲ سال قبل در دیدار دانشجویان دانشگاه‌های استان یزد فرمودند: «در داخل کشور خودمان جنجال راه انداختند که آقا انرژی هسته‌ای هزینه‌ی بدون سود است؛ چرا دارید این کار را میکنید؟...اول گفتند نمیشود، نمیتوانیم؛ بعد که دیدند توانستیم، گفتند آقا این هزینه‌ای است که سود ندارد، فایده‌ای ندارد»

وی در ادامه تاکید کردند: چطور فایده‌ای ندارد؟ ما برای ۲۰ سال دیگر حداقل بایستی بیست هزار مگاوات برق از انرژی هسته‌ای به دست بیاوریم. برآوردی که برای مصرف انرژی در کشور و تولید برقِ مورد نیاز کرده‌اند، حداقل بیست هزار مگاوات باید از طریق انرژی هسته‌ای باشد؛ والّا ما باید برق را از دیگران گدائی کنیم؛ یا اگر نتوانستیم گدائی کنیم، یا ننگمان آمد، یا به ما ندادند، از خیر چیزهائی که با نیروی برق میچرخد، باید بگذریم؛ از کارخانه، از تولید، از بسیاری از ابزارهای پیشرفت.

افشار ادامه داد: ما کِی شروع کنیم تا بتوانیم بیست هزار مگاوات را بیست سال دیگر به دست بیاوریم؟ الان اگر دیر هم نشده باشد، قطعاً زود نیست.

امام جمعه چرام ادامه داد: همان جریانی که دیروز ساخت پالایشگاه را بی فایده و واردات بنزین را امری اجتناب ناپذیر قلمداد می کرد، حالا مدعی است که قطعی برق به دلیل تحریم هاست، دیروز جوانان نخبه، انقلابی و مومن در اقدامی جهادی با ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس، ایران را در تولید بنزین خودکفا کرده و امروز هم همان جوانان عزیز می‌توانند معضل قطعی برق را رفع کنند، لازم به ذکر است که برای نمونه اکنون فرانسه ۷۵ درصد تامین برق خود را از طریق صنعت هسته تامین می‌کند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha