پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رضا نوری

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: زکات عامل رشد و برکت بوده و فراگیری بیش از پیش آن سبب افزایش برکات در جامعه می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، امروز در آیین خدا قوت کشاورز که با حضور اعضای شورای زکات استان در روستای نوده چناران برگزار شد، ضمن دیدار با شماری از کشاورزان، بر اهتمام نسبت به پرداخت زکات تأکید کرد.

وی با بیان اینکه زکات یکی از صدقات جاری و واجب است که در قرآن حدود ۶۰ آیه در مورد آن داریم، افزود: زکات واجبی است که اگر به آن اهتمام شود، پرداخت‌کننده آن محبوب خدا شده و زندگی او برکت می‌یابد.

رئیس شورای زکات استان تصریح کرد: زکات عامل رشد و نمو و برکت بوده و فراگیری بیش از پیش آن سبب افزایش برکات در جامعه می‌شود؛ ازاین‌رو باید تلاش کنیم این واجب الهی همه‌گیر و فراگیر شده تا برکات آن شامل کل جامعه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به اینکه اولویت هزینه کرد زکات جمع‌آوری‌شده رفع نیازهای محرومان است، خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند زکات مال خود را پس از جداسازی، در همان روستای خود در راستای کمک به فقرا یا کارهای عمومی روستا هزینه کنند یا به کمیته امداد و شورای زکات بدهند که این شورا هم مبلغ جمع‌آوری‌شده را برای رفع نیازهای مختلف نیازمندان هزینه می‌کند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha