یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ازدواج، سالم ترین وسیله ارتباطی بین زن و مرد است

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب(س) میناب گفت: مقدس ترین، ضروری‌ترین و سالم ترین وسیله ارتباطی بین زن و مرد، ازدواج است.

خانم زهرا صالحی پور، معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب(س) میناب، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س)، از برگزاری ژورنال کلاپ تحقیق پایانی «آثار ازدواج از منظر آیات و روایات» در مدرسه علمیه حضرت زینب(س) میناب خبر داد و بیان کرد: یکی از بناهای پر اهمیت اجتماع، ازدواج و تشکیل خانواده است که در این ‏واحد‎ ‎اولیه اجتماعی سنگ بنای تعلیم و تربیت نهاده می‌شود و انسان در ‏عرصه ازدواج به‎ ‎آرامش و تکامل می‌رسد‎.

وی با بیان اینکه اصلاح جامعه در گرو برپایی کانون مطمئن و مناسب برای تربیت و هدایت آینده سازان آن جامعه است، خاطر نشان کرد: قطعا اگر کانون خانواده بر اساس شناخت صحیح از طرف مقابل، بر بنیان اصولی، فطری و خدایی بنیان نهاده شود می‌تواند موجبات تربیت انسان‌های بزرگ را فراهم سازد.

این کارشناس دینی افزود: این امر مهم باعث تغییر و تحول در جامعه و حتی زمانه خواهد شد؛ چرا که در سایه سار پیروی از فرامین الهی و بهره‌گیری از چشمه‌سار هدایت و عنایت حضرات معصومین(ع) به دست خواهد آمد.

صالحی پور با بیان اینکه امروزه باید آثار ازدواج برای جوانان و خانواده‌ها تبیین گردد، تاکید کرد: این تحقیق به صورت کلی معیارهای انتخاب همسر را برمی شمارد و به صورت گذرا نقشی که همسران در برابر یکدیگر دارند را مرور و بیشتر به بررسی آثار ازدواج از منظر قرآن و روایات می پردازد.

وی در پایان اذعان داشت: برای یک زندگی مطلوب و منطبق با اصول اخلاقی، مساله‌ مهم، میزان آگاهی و تقید کسانی است که می‌خواهند با تشکیل خانواده، بهره‌ مناسبی از گذراندن عمر بگیرند، برای این امر باید جوانان ما علاوه بر الگو گیری از زندگی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س)، تحقیقات ارزشمندی که در این باره نوشته شده را مطالعه کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha