شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست کانون مساجد

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: زمانی در همین استان اسمی از طلاق برده نمی‌شد اصلا طلاقی در کار نبود! در دوران پهلوی هم که برخی شهرها دچار تهاجم فرهنگی شده بودند به این استان خللی وارد نشد و زن لر هیچ‌گاه پوشش برهنگی را انتخاب نکرد؛ چراکه لباس محلی، لباس حیاء زن لر بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یاسوج، حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی، نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، امروز در افتتاحیه طرح اوقات فراغت «مدرسه، مسجد، تابستان» با بیان اینکه دانش‌آموزان و نوجوانان سرمایه مملکت هستند، گفت: سرمایه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ما همین انسان‌ها بوده و اگر انسان، یک شخصیت ارزشمند و پیشرفته باشد، آنچه تولید می‌کند نیز ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه امروزه تمام اطلاعات و مباحث ما وابسته به فضای مجازی است، گفت: اگر برای فضای مجازی محتوا ارائه ندهیم طبیعتا ضرر خواهیم کرد و تاوان آن را باید پس دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دانش‌ آموزان از  ۲۴ ساعت حدود ۱۰ ساعت را در فضای مجازی به یادگیری مطالب می‌پردازند اما متاسفانه از این فضا چیزی فرا نمی‌گیرند و عملاً بی‌سواد می‌شوند، در حالی که اگر تشویق شوند و حداقل ۲ ساعت از این وقت را کتاب بخوانند قطعاً در جامعه پیرامون، حرفی برای گفتن دارند و هم برای خودشان کسی می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی با بیان اینکه دلیل بی‌سوادی کسانی که در فضای مجازی مطلب می‌خوانند این است که محتواهای این فضا ارزشمند نیست، گفت: باید برای فضای مجازی فکری کرد و بارها به این موضوع هم اشاره کرده‌ام.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به هفته ازدواج گفت: زمانی در همین استان اسمی از طلاق برده نمی‌شد اصلا طلاقی در کار نبود! در دوران پهلوی هم که برخی شهرها دچار تهاجم فرهنگی شده بودند به این استان خللی وارد نشد و زن لر هیچ‌گاه پوشش برهنگی را انتخاب نکرد؛ چراکه لباس محلی، لباس حیاء زن لر بود.

 وی بیان کرد: متاسفانه در استان ما از هر ۵ ازدواج یکی به طلاق منجر می‌شود که دلیل این همه مسائل و مشکلات فرهنگی به فضای مجازی برمی‌گردد، محتوای ضد ارزشی در فضای مجازی تولید می‌شود و ولنگاری اخلاقی و فرهنگی و اجتماعی صورت می‌گیرد و تعهدات زناشویی را از بین می‌برد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی عنوان کرد: اگر به جای محتواهای که انسان را از ارزشهای اخلاقی معنوی و هویتی دور می‌کند محتوای خوب تولید شود، رشد و بالندگی ایجاد شده و جامعه را در مسیر پایبندی اخلاق، معنویت و پیشرفت علمی و فرهنگی سوق می دهد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امیدعلی بهمن یار IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    0 0
    با سلام و سپاس ازپوشش اخبار چگونه میشود برای این خبرگزاری ارسال خبر داشته باشیم.با تشکر