جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حقیقی

حوزه/مدیرکل حوزه علمیه استان هرمزگان با امام جمعه اهل سنت پارسیان دیدار کرده و بر لزوم وحدت، تقریب مذاهب و استفاده از ظرفیت حوزه های اهل سنت و تشیع تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از پارسیان حجت الاسلام و المسلمین نادر حقیقی، مدیر حوزه علمیه هرمزگان، امروز با شیخ احمد خنجی، امام جمعه اهل سنت پارسیان دیدار کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حقیقی در این دیدار اظهارداشت: باید بتوانیم وحدتمان را در همه عرصه ها حفظ کنیم، شیعه و سنی مشتراکات فراوان خوبی دارند که بحمدالله توانسته ایم این مشترکات  را به خوبی در استان هرمزگان تقویت کنیم.

وی افزود: به یاری خداوند مشکلات موجودی که در جامعه ایجاد شده، حل خواهد شد و شاهد مرتفع شدن مشکلات فرهنگی، اجتماعی و مشکلات حوزه اقتصادی خواهیم بود؛ متاسفانه در چند سال اخیر مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را بسیار  اذیت کرده است که امیدواریم با حضور دقیق و درست حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی مردم طعم نظم و عدالت واقعی را بچشند.

مدیرکل حوزه  علمیه استان هرمزگان تصریح کرد: نیاز است حوزه ها و مدارس علمیه اهل تسنن هم افزایی بیشتری با حوزه‌های اهل تشیع در سطح استان و شهرستان های مختلف داشته باشند و تبادل تجربیات در سطح علما، طلاب و مدارس صورت پذیرد که بسیار برای رشد مفید است.

وی افزود: وقتی که به مسابقات حوزوی بین مذاهب در زمان های قدیم می‌نگریم می بینیم که در زمان شیخ طوسی حوزه علمیه اهل تسنن و تشیع یکی بودند و از یکدیگر جدا نبودند همچنین ما کتاب های بزرگان را که نگاه میکنیم می بینیم که در توضیح مباحث فقهی نظرات علمای اهل سنت را هم توضیح داده اند، به عنوان مثال شیخ مفید و شیخ طوسی اول نظر امام شافعی بعد نظراتی از امام حنبل و ابوحنیفه و بعد نظر فقه جعفری  را بیان می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حقیقی تصریح کرد: متاسفانه جدیدا ارتباط بین حوزه های تشیع و تسنن کاهش پیدا کرده و این باعث متضرر شدن هر 2 حوزه شده است؛ بنابراین لازم است تقریب و نزدیکی بین مذاهب افزایش یابد؛ چرا که باعث پویایی بیشتر مدارس علمیه می شود.

مدیرکل حوزه علمیه هرمزگان خاطرنشان کرد: امیدواریم ار این پس شاهد حضور پر رنگ روحانیت اهل سنت در حوزه علمیه اهل تشیع باشیم؛ چرا که هدف همه ما حرکت در مسیر اسلام است.

امام جمعه اهل سنت پارسیان نیز در این دیدار بر لزوم تقریب مذاهب و وحدت تاکید کرده و آن را در جامعه امروز امری ضروری و لازم دانست.


انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha