شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسئول بسیج جامعه زنان استان قم

حوزه/ مسئول بسیج جامعه زنان قم با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف موجب احیای هویت زن مسلمان ایرانی می شود،از برنامه‌های هفته حجاب و عفاف و اهداف آن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مرضیه ابراهیم آبادی مسئول بسیج جامعه زنان استان قم  در جمع خبرنگاران در قم، با توجه به فرا رسیدن هفته عفاف و حجاب ،هدف ملی  برنامه‌های هفته حجاب و عفاف را با شعار «نجابت ایرانی» مخصوص همه اقشار پسران، مردان، زنان و دختران و نیز ترویج حیا و عفت و همچنین احیای هویت زن مسلمان ایرانی عنوان نمود.

ابراهیم‌آبادی با توجه به آئین بزرگداشت سالروز شهادت شهدای مسجد گوهرشاد اعلام کرد: همیشه همه نگاه‌ها در خصوص بحث حجاب و عفاف به سمت خانم ها بوده، اما امسال، آقایان  نیز در مسئله عفاف و حیا، با عنوان غیرت مرد ایرانی، در این آئین سهیم بودند.

وی در تشریح برنامه های این هفته از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در سطح بوستان‌ها با هماهنگی جامعة المصطفی و حضور بانوان تازه‌ مسلمان شده در خصوص دیدگاه خود به حجاب و پوشش اسلامی و چرایی حجاب به ویژه برای دهه هشتادی ها خبر داد.

مسئول بسیج جامعه زنان قم به تشریح برنامه های برگزار شده پرداخت و بیان کرد: برقراری جلسات پرسش و پاسخ، هم اندیشی و تبادل نظر، برگزاری مسابقات اعم از نقاشی و دلنوشته،عکس ریحانه ها و کتاب‌خوانی، برپایی نمایشگاه‌های کوچک مد و لباس، عکس و پوستر حجاب، اجرای سرود خیابانی توسط برادران از جمله این برنامه ها است.

وی در ادامه به معرفی سایر برنامه ها با عنوان طرح همیاران حجاب جهت تحکیم پایه‌های اعتقادی افرادی که حجاب را به صورت کامل رعایت نمی‌کنند، تولید و انتشار محتوای برجسته و تهیه و چاپ و تحویل درب منازل، اهدای شاخه گل و نبات به محجبین در سطح شهر، تقدیر از کارآفرینان و کسبه محجبه، گشت تذکر لسانی، گسترش میزهای مهربانی در محله‌ها و جشن های دختران با موضوع حجاب برای تازه مکلفین و پویش «من حجاب را دوست دارم»، پرداخت.

ابراهیم‌آبادی در خصوص ازدواج جوانان به برگزاری جلسات هم‌اندیشی موانع ازدواج، کارگاه های آموزشی زوجین در سال اول زندگی جهت تحکیم بنیان خانواده، برگزاری نشست دخترانه و پسرانه خاص مجردین و تشویق به ازدواج آسان، نشست مادرانه خاص مادران دخترها و پسرهای مجرد و ارائه نکات مهم در خصوص ازدواج بهنگام و آسان جوانان اشاره نمود.

وی با توجه به شیوع بیماری کرونا، به بیان رویکرد برگزاری جلسات مجازی برای هماهنگی برنامه ها با سازمان‌ها و نهادهای متولی حجاب، برگزاری وبینار پرسش‌ و پاسخ با اساتید دانشگاه‌ها و همچنین دعوت از مردم به ترویج حجاب در فضای مجازی و حقیقی پرداخت.

ابراهیم آبادی خاطرنشان کرد: در سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع)، جمع‌آوری کادوهایی با عنوان هدیه به حضرت، به صورت نقدی و غیرنقدی، جهت تقدیم به جوانان در شرف ازدواج، با نام «گل‌ریزان »صورت پذیرفت که در این برنامه ها همه اقشار و رده های بسیج و سپاه استان قم در تدارک برنامه هایی با موضوع حجاب و عفاف بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha