جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هفته حجاب وعفاف

حوزه/ مبلغ مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(سلام الله علیها) گرگان گفت: اسلام به عنوان کاملترین دین، لباس را «هدیه الهی» خوانده و وجوب پوشش زنان را با تعدیل و نظم مناسبی به جامعه بشری معرفی کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم «زهره پیرمردچری» در نشست مجازی طلاب مدرسه علمیه حضرت علمیه حضرت صدیقه فاطمه(سلام‌الله‌علیها) گرگان به مناسبت هفته حجاب و عفاف به تبیین موضوع «مسأله حجاب و راهکارهای ترغیب آن به جوانان» پرداخت.

وی با بیان این که زنان تمام ادیان دارای حجاب بوده اما درکیفیت پوشش فرق داشته‌اند، بیان کرد: حجاب و پوشش در تمام ادیان و مذاهب به دلیل فطری بودن آن، دارای جایگاه خاصی است.

مبلغ مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(سلام‌الله‌علیها) با بیان اینکه در حجاب اسلامی سهل‌انگاری‌های مضر و سخت‌گیرهای بی‌مورد وجود ندارد، تصریح کرد: اسلام به عنوان کامل‌ترین دین، لباس را «هدیه الهی» خوانده و وجوب پوشش زنان را با تعدیل و نظم مناسبی به جامعه بشری معرفی کرده است.

خانم پیرمردچری، گسترش دامنه ناهنجاری‌های اخلاقی و فساد و فحشا را از پیامدهای بی‌حجابی دانست و افزود: نبودن حریم میان زن و مرد و آزادی معاشرت‌های بی‌بندوبار، هیجان‌ها و التهابات جنسی را بالا می‌برد و در مقابل، دستور پوشش و حجاب در اسلام، برای امنیت روانی و سلامت روحی افزاد جامعه است.

وی، ناآگاهی و عدم شناخت فلسفه حجاب را از عوامل بدحجابی در جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: حجاب، میوه درخت معرفت و شناخت به شمار می‌رود و تنها کسانی که از زمینه‌های معرفتی و ریشه‌های محکم اعتقادی برخوردار هستند؛ از این میوه بهره می‌برند.

این مبلغ حوزه افزود: صرف نظر از پیشرفت فن‌آوری و ارتباطات که امروزه مرزهای خانوادگی و جغرافیایی را از سر راه خود برداشته، نهادها و مراکز آموزشی در رتبه دوم تأثیرگذاری بر رفتار انسان به حساب می آیند.

خانم پیرمرچری، کم‌توجهی یا بی‌توجهی برخی از مسئولین نظام را از عوامل گسترش بدحجابی در جامعه دانست و افزود: نظام اسلامی و مسئولین در ساختن فرهنگ جامعه و حاکم‌کردن ارزش‌های اسلامی و شکل‌دهی شخصیت اجتماعی، بیشترین تأثیر را دارند؛ لذا حذف کارهای فرهنگی و ارزشی از وظایف و رسالت مسئولین نظام امری نشدنی است.

وی ادامه داد: تحقق بخشیدن به ارزش‌های دینی، فضایل اخلاقی و انسانی در جامعه از مهمترین وظایف حکومت اسلامی است تا در پرتو آن زمینه رشد و تکامل معنوی هر چه بیشتر جامعه فراهم شود.

مبلغ مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(سلام‌الله‌علیها) تصریح کرد: تولید الگوها و محصولات فرهنگی نامتعارف و مغایر با موازین اسلامی و مطابق با مدهای غربی و عرضه ارزان قیمت آن به بازار خرید، از عوامل مهم ترویج پوشش نامناسب به حساب می‌آید.

خانم پیرمرچری، به نقش مؤثر رسانه‌های تصویری در تغییر هنجارها و ارزش‌ها اشاره کرد و گفت: گاهی برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی زمینه تحقیر زنان را ایجاد می‌کند؛ بنابراین با دوری از برنامه‌هایی که زنان را به سمت تبرج و خودنمایی سوق می‌دهد با اصلاح الگو و عملکرد رسانه‌ها زمینه رشد اخلاقی و اعتقادی زنان فراهم می‌شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha