شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ماموستا فایق رستمی

حوزه/امام جمعه سنندج گفت: حج در مَنظر اسلام بزرگترین کنگره مسلمین است که در پس آن هزاران فلسفه نهفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر سنندج با تبریک سالروز تشکیل شورای نگهبان، در سخنانی بیان کرد: باید گفت که شورای نگهبان به عنوان شورایی امانتدار در اجرای قوانین جمهوری اسلامی شناخته می‌شود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در طول این مدت همه شاهد بوده‌ایم که شورای نگهبان همواره در اجرای قانون و رسالتی که بر عهده‌اش گذاشته شده است، مستحکم و با اراده عمل کرده است.

این عالم اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه حج در مَنظر اسلام بزرگترین کنگره مسلمین بوده و در پس آن هزاران فلسفه نهفته است، گفت: اهمیت حج تا جایی بسیار بالاست که طبق روایات اگر کسی که به سفر حج رود و با دل توبه کند و به گناهان بازنگردد، مانند فردی است که دوباره از مادر متولد می‌گردد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حج از آن‌چنان عظمتی برخوردار است که در روز عرفه ملاک خداوند به این روز افتخار و مباهات می‌کنند و پروردگار در این باره می فرمایند: ای ملائک شما شاهد باشید که این انسان‌ها با عشق به خانه من آمده‌اند و من از گناهان آنان گذشتم.

ماموستا رستمی با اشاره به اینکه قرآن حج را بر هر کسی که توانایی مالی دارد، واجب گردانیده، اظهار کرد: حج با وجود عظمتی که دارد در سال‌های اخیر به علت پاندومی کرونا تحت تاثیر قرار گرفته و در این سال‌ها شاهد عدم انجام این فریضه الهی هستیم ولی باید گفت آنانی که در درون قلب به سفر حج برود یقین کنند که خداوند از نظر رحمت به او نگاه خواهد کرد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان خطبه های این هفته نماز جمعه سنندج، حج را بزرگترین کنگره برای نشان دادن قدرت جهان اسلام دانست و گفت: صلح و دوستی و برابری برای همه جهانیان از پیام‌های مهم و اصلی حج در اسلام است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha