جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اساتید، مدیران و طلاب شهر یا استان خود را آسیب های مرتبط با خانواده نجات دهند

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان گفت: حوزه خواهران سهم مهمی در ترقی و تقویت بنیان خانواده ها دارد؛ لذا اساتید، مدیران و طلاب باید به طور تخصصی در زمینه خانواده کار کنند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالمحمود جهانگیری، مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان، در وبینار عفاف و حجاب و تاثیر آن بر سلامت اجتماعی بانوان، که با حضور اساتید و طلاب برگزار شد، با بیان اینکه حضرت زهرا (سلام الله علیها)، علاوه بر پاسداری از حریم عفاف و حجاب، الگوی همه جهانیان است، بیان کرد: در این وبینار، سه مبحث اهمیت و ضرورت مسئله حجاب در عصر کنونی، توطئه دشمن برای نابودی حریم آن و اختلافات و تعدد  مبانی در مورد عفاف و حجاب در بین علما و دانشمندان بررسی می شود. 

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان با اشاره به اهمیت حجاب تصریح کرد: شناخت کامل موضوعات، طبق قاعده منطقی و فلسفی تضاد «تعرف الاشیاء باضدادها» که هر چیزی با ضد آن شناخته می شود در  گرو شناخت ضد و نقطه مقابل آن است.

وی در ادامه افزود: به عنوان نمونه برای شناخت و پی بردن به عظمت نور باید ضد آن یعنی تاریکی و ظلمت را خوب شناخت و یا برای معرفت پیدا کردن نسبت به حق باید باطل را شناخت و این قاعده در تمامی موضوعات و مسائل جریان دارد.

استاد موسسه آموزش عالی فاطمه معصومه (سلام الله علیها) بندرعباس اذعان داشت: درباره اهمیت حجاب و عفاف و کارکردهای آن برای جامعه و تاثیرات آن در رفع آسیب های جامعه در دین اسلام تاکیدهای بسیاری شده که دشمنان اسلام با هجمه علیه آن، به دنبال حذفش هستند.

این کارشناس دینی خاطرنشان کرد: دشمنان در زمان های گذشته مانند دوران رضاخان با برخورد و اقدام فیزیکی اقدام به کشف حجاب می کردند و در زمان کنونی با ابزار رسانه‌ها و فضای مجازی، هجمه و تبلیغات منفی علیه حجاب و عفاف به راه انداخته اند.

حجت الاسلام و المسلمین جهانگیری با اشاره به ضرورت نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اضافه کرد: حجاب میراث ارزشمند شهدا در جامعه اسلامی است که کوتاهی در این امر ما را مدیون این شهدای گرانقدر خواهد کرد.

وی اظهارداشت: بیشترین برنامه و توطئه دشمن در مسئله عفاف و حجاب، علیه خانواده است که امروز به شدت خانواده ها در معرض آسیب و از هم پاشیدگی قرار گرفته اند که اگر بنیان خانواده ها تقویت شود، مسئله عفاف و حجاب نهادینه خواهد شد.

استاد حوزه با اشاره به رسالت مهم حوزه علمیه خواهران در تحکیم بنیان خانواده ها تشریح کرد: حوزه خواهران سهم مهمی در ترقی و تقویت بنیان خانواده ها دارد؛ لذا اساتید، مدیران و طلاب به طور تخصصی در زمینه خانواده کار کنند و شهر یا استان خود را از آسیب‌هایی که خانواده ها در معرض آن قرار دارند، نجات دهند.

این کارشناس دین بیان کرد: در کمیت و کیفیت عفاف و حجاب، تعدد مبانی و اختلاف سلایق وجود دارد که این آسیب یا باید حذف شود یا با برگزاری این گونه مباحث علمی در ارائه نتیجه آن به مردم، وحدت نظر داشته باشیم تا میان مردم اختلاف نظری نباشد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha