سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سلیمانی

حوزه/نماینده ولی فقیه درکاشان، نماز جمعه را تبلور وحدت و همدلی امت اسلام دانست و گفت: نماز جمعه عامل ایجاد وحدت وهمدلی بین مسلمین و آمیخته کردن مردم می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان آیت الله عباسعلی سلیمانی، در خطبه های نماز جمعه این هفته کاشان، با گرامی داشت سالگرد برگزاری اولین نماز جمعه کشور به امامت آیت الله طالقانی، به تفاوت نماز جمعه و نماز یومیه اشاره کرد و گفت: نماز جمعه آن قدر اهمیت دارد که پیامبراکرم(ص) فرمود روز جمعه مهاجر بشوید، خانه نشین نباشید اهل گردش و تفرج نباشید! بلکه به سمت محل اقامه نماز جمعه هجرت کنید.

وی، نماز جمعه را حج عمره فقرای امت پیامبراکرم(ص) دانست و گفت: نماز جمعه به گونه ای است که انسان گناهکار پس از برگشت از نماز جمعه گناهانش بخشیده می شود.

آیت الله سلیمانی، افزود: براساس آیات و روایات کسی که نماز جمعه را عمدا ترک کند مانند این است که اصلا اهل نماز نیست.

نماینده ولی فقیه در کاشان، نماز جمعه را تبلور وحدت و همدلی امت اسلام دانست و گفت: نماز جمعه عامل ایجاد وحدت و همدلی بین مسلمین و آمیخته کردن مردم می باشد.

آیت الله سلیمانی یادآور شد: با توجه به اینکه نماز جمعه محل حضور مردم در صحنه است، پایگاه نماز جمعه محل حمایت از نظام اسلامی می باشد.

وی، در پایان به تاثیر گذاری نماز جمعه در مسائل سیاسی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: خطبه های  نماز جمعه نقش مهمی در امور تربیتی جامعه دارد.

 انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha