پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دومین گردهمایی حلقات قرآنی در مسجد حضرت زینب(س)پردیسان

حوزه/ همزمان با ایام غدیر دومین گردهمایی حلقات قرآنی باهدف گسترش جلسات، انس با قرآن از مساجد به محلات در مسجد حضرت زینب(س) پردیسان با رعایت نکات بهداشتی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، همزمان با ایام غدیر دومین گردهمایی حلقات قرآنی باهدف گسترش جلسات، انس با قرآن از مساجد به محلات در مسجد حضرت زینب (س) پردیسان  و با رعایت نکات بهداشتی  برگزار شد.

در این مراسم که حدود ۳٠٠نفر از قرآن آموزان در قالب طرح یاوران قرآن شرکت داشتند، حلقات قرآنی شرکت کننده پس از استماع روش کار کارگاهی تک تک افراد شروع به تلاوت نمودند پس از آن با اجرای زنده تواشیح  افراد و قرآن آموزان نیز همخوانی گروهی را تجربه نمودند.

 حجت الاسلام عسگری نژاد مسئول آموزش و سخنگوی ستاد مردمی انس با قرآن کریم در باب اهداف برگزاری این گردهمایی حلقات قرآنی در سخنانی، ایجاد انگیزه در جهت برگزاری جلسه هفتگی قرآن بصورت خانوادگی و معرفی قرآن به عنوان تنها عامل پیشگیری از آسیب های اجتماعی؛  ارتباط گیری با والدین در جهت مانع زدایی در امر فرهنگ انس با قرآن و  کمک مالی و معنوی خانواده ها برای ترویج فرهنگ قرآنی را از  اهداف این جلسات برشمرد.

وی در ضرورت توجه حکومت اسلامی به مقوله انس با قرآن کریم گفت: وقتی جامعه ما قرآنی بشود،تشکیل تمدن نوین اسلامی نیز روز به روز نزدیک تر خواهد شد، لذا بطور جد می طلبد که قانون گذاران نیز ورود پیدا کنند با در نظر گرفتن مشوقها و امتیازاتی بستر و زمینه را برای شکل دهی جامعه قرآنی فراهم نمایند.

مسئول آموزش ستاد مردمی انس با قرآن کریم ادامه داد: تصویب شود که هر فرد چه استاد چه قرآن آموز اگر یک سال بطور هفتگی در حلقات و محفل انس با قرآن جمعی شرکت کنند از اولویت در استخدام و بهره مندی خدمات اجتماعی نیز برخوردار خواهند شد.

  حجت الاسلام عسگری نژاد  با بیان این که  اگر  امتیازات و مشوق های بالادستی به وسیله قانون گذار در نظر گرفته شود به تعبیر مقام معظم رهبری جامعه ما هم قرآنی خواهد شد، تاکید کرد: در امر آموزش قرآن نیز نباید با عجله و شتاب زدگی عمل نمود، چه بسا که افراط در آموزش قرآن کریم به نوعی تفریط را در پی خواهد داشت، درصد بالایی از جامعه توان دریافت فوری  نکات پیچیده علم تجوید و صوت لحن را در مرحله اول نداشته و در نتیجه با این اوصاف می طلبد  با در اختیار گذاشتن مشوق های اجتماعی  زمینه جذب را به سمت گزاره های دینی و قرآنی فراهم نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha