جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محمد علی سالاری-رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: دو رکن اصلی مدیران انقلابی و حزب‌اللهی و در خط ولایت، تلاش شبانه‌روزی و جهادی و ساده‌زیستی و مردمی بودن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست با مسئولان فرهنگی استان، روی کار آمدن دولت سیزدهم را شروعی دوباره برای جبهه انقلاب دانست.

وی با تأکید بر اینکه دولت سیزدهم باید حضور در میان مردم و خدمت‌رسانی صادقانه و خالصانه را رویکرد اصلی خود قرار دهد، اظهار کرد: یکی از محورهای مشترک رهبر معظم انقلاب در دو دیدار مهمشان با اعضای دو قوه مقننه و قضائیه در ماه اخیر مقوله حضور در میان مردم و متن جامعه است.

حجت‌الاسلام سالاری ادامه داد: ایشان به نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اولین سالگرد آغاز به کار مجلس یازدهم فرمودند: حضور در میان مردم و دیدن صحنه‌های واقعی زندگی مردم که این سفرهای استانی رئیس محترم مجلس و رؤسای کمیسیون‌ها و بعضی از نمایندگان محترم حقیقتاً حرکت و اقدام بسیار خوبی است و باید ان‌شاءالله ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب یک ماه بعد و در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه نیز خاطرنشان کردند که یکی از نقاط قوت کار جناب آقای رئیسی در قوه قضائیه همین رفتن بین مردم بود، مسئولان قوه بعد از ایشان این را ترک نکنند. این کارِ بسیار خوب و مهمی است و برکات زیادی دارد.

حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به اینکه دولت جوان حزب‌اللهی دولت سیاح النهار است، گفت: مُعَلّی بن خُنَیس از یاران نزدیک امام صادق (ع) به حضرت عرض کرد: من وقتی حکومت بنی‌عباس و امکانات رفاهی آن‌ها را در سلطنت و حکومت می‌بینم، با خود می‌گویم اگر حکومت در دست شما بود، ما هم در کنار شما زندگی خوشی داشتیم! امام (ع) در پاسخ فرمودند: ای مُعلی! اما سیرهٔ حکمرانی ما چنین است: سیاست و تدبیر شبانه، سیر، گردش، رسیدگی و بازرسی روزانه، پوشاک زبر و درشت و خوردن طعام‌های بسیار ساده.

وی ادامه داد: در روایت دیگری مُفضّل بن عمر یکی دیگر از یاران امام صادق (ع) می‌گوید: در طواف کعبه نزد ایشان بودم. امام (ع) نگاهی به ‌من کردند و فرمودند: چرا تو را اندوهناک و رنگ‌پریده می‌بینم؟ عرض کردم: فدایت شوم، وقتی قدرت، سلطنت و عظمت بنی‌عباس و امکاناتی را که در اختیار آن‌هاست ملاحظه می‌کنم با خودم می‌گویم که اگر حکومت در دستِ شما بود ما هم در کنار شما از این امکانات، برخوردار بودیم. امام (ع) فرمودند: ای مُفضّل! اگر چنین روزی پیش بیاید، همانند سیره امیر مؤمنان(ع) چیزی جز سیاستِ شب و تکاپوی روز و خوردن غذای ناگوار و پوشیدن لباس زِبْر نخواهیم داشت. در غیر این صورت به کیفر عمل نکردن به وظیفه خود در آتش دوزخ خواهیم بود.

حجت‌الاسلام سالاری در ادامه با اشاره به دو رکن اصلی مدیریت انقلابی و جهادی، تصریح کرد: این‌که حضرت می‌فرمایند سیره ما در مدیریت جامعه این است که در شب مشغول برنامه‌ریزی و تدبیر امور مردم و در روز در حال خدمت‌رسانی در میدان و رسیدگی به مشکلات مردم در سریع‌ترین زمان و نزدیک‌ترین وضعیت هستیم و هم‌چنین خوراک و پوشاک ما در نهایت سادگی است و جز حداقل‌های اقتصادی، اجازه بهره‌مندی از هیچ امکانات دیگری را به خود نمی‌دادیم؛ گویای این حقیقت است که دو رکن اصلی مدیران انقلابی و حزب‌اللهی و در خط ولایت، یکی تلاش شبانه‌روزی و جهادی است و دیگری ساده‌زیستی و مردمی بودن. در واقع حضرت در این بیان، ناکارآمدی سبک مدیریتی یکجانشین و اشرافی را به همه ما تذکر می‌دهند.

وی گفت: شاید بتوان تمام این حرف‌ها را در این سخن امام خامنه‌ای بازخوانی کنیم، آنجا که فرمودند: ما جز با کار جهادی و کار انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم، واقعاً تاریخِ انقلاب نشانگر واقعیت روشنی است که ما هر جا انقلابی عمل کردیم پیش رفتیم و هر جا از انقلابیگری و حرکت جهادی غفلت کردیم، عقب ماندیم و ناکام شدیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha