جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دانشگاه

حوزه/ رئیس دانشگاه کاشان، از بهره برداری بزرگترین کتابخانه منطقه کاشان با زیربنای ۵ هزار مترمربع درسه طبقه با کمک ۵ میلیارد تومانی آیت الله یثربی خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، دکتر عباس زراعت، در جمع خبرنگاران، با ارائه گزارشی از عملکرد هشت ساله دانشگاه کاشان، اظهارداشت: دانشگاه کاشان دانشگاهی در تراز بین‌المللی و جزء ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است.

وی،از تکمیل بزرگترین کتابخانه منطقه کاشان با زیربنای ۵ هزارمترمربع در سه طبقه با کمک ۵ میلیارد تومانی آیت الله آمیرسیدمحمد یثربی خبرداد و گفت: این کتابخانه سال ۸۶ به دلیل عدم اختصاص بودجه دولتی ناتمام ماند ولی امسال با کمک مالی و مساعدت آیت الله یثربی تکمیل و شامگاه روز دوشبه چهارم مرداد ۱۴۰۰ با حضور معاون آموزشی وزارت علوم، استاندار اصفهان، نماینده ولی فقیه در کاشان و جمعی مسئولان، روحانیون و مدیران حوزه علمیه به بهره برداری خواهد رسید.

دکتر عباس زراعت، با بیان اینکه از این کتابخانه به عنوان تنها کتابخانه مرکزی شهرستان و مرکز اسناد دانشگاه کاشان استفاده خواهدشد، گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ هزار جلد کتاب در این کتابخانه برای استفاده عموم نگهداری می شود.

وی، به نقش آثار و اسناد ارزشمند حوزه های علمیه قدیم کاشان در پیشبرد اهداف دانشگاه کاشان در زمینه های مختلف اشاره کرد وگفت: با توجه به اینکه قدیم الایام حوزه های علمیه کاشان با دانشگاه‌ها در هم ادغام شده بودند و طلبه ها علاوه بر یادگیری علوم دینی و اسلامی، در زمینه علوم فیزیک، شیمی و مکانیک نیز مشغول به تحصیل بودند، لذا آثار علمی و فقهی این بزرگان تا کنون نقش مهمی در پیشبرد اهداف این دانشگاه داشته است.

زراعت، به نقش حوزه‌های علمیه قدیم کاشان در رشد فرهنگی منطقه اشاره کرد و گفت: اگر امروز کاشان را به عنوان یک منطقه فرهنگی می شناسیم، متاثر از مدارس علمیه ای است که در کنار علوم اسلامی، فقه، اصول، فلسفه و عرفان، علوم جدیده هم خوانده می شد.

وی، به نقش فیلسوفان و علمای بزرک کاشان درتوسعه فرهنگی ودینی منطقه کاشان اشاره کرد و گفت: غیاث الدین جمشیدکاشانی، بابا افضل مرقی و مرحومین نراقین که هم فیلسوف، ریاضیدان و فقیه بودند، تاثیر زیادی در رشد فرهنگی، علمی و فقهی کاشان داشتند.

رئیس دانشگاه کاشان، در پایان، اظهارداشت: همگان وظیفه داریم از بزرگان دینی و علمی که نقش بسیار مهمی در توسعه علمی، دینی و فقهی منطقه فرهنگی کاشان داشتند قدردانی کنیم.

بهره برداری از بزرگترین کتابخانه منطقه کاشان با کمک آیت الله یثربی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha