جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نشست فوق‌العاده "الی‌الحبیب" ویژه ستایش‌گران جوان اهل‌بیت(ع) در اهواز

حوزه/ نشست فوق‌العاده "الی الحبیب" در راستای برگزاری سلسله نشست‌های فصلی الی الحبیب به همت جامعه ایمانی مشعر، در قرارگاه کربلای خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، نشست فوق‌العاده "الی الحبیب" در راستای برگزاری سلسله نشست‌های فصلی الی الحبیب به همت جامعه ایمانی مشعر، در قرارگاه کربلای خوزستان با حضور جمعی از ستایشگران اهل‌بیت کشور و همچنین ستایش‌گران شاخص استان خوزستان برگزار شد.

در ابتدای این نشست که به‌منظور اقدام هماهنگ و عملیاتی جامعه ستایشگری در حوزه خدمات اجتماعی تشکیل شد، سردار احمد خادم السیدالشهدا، فرمانده قرارگاه کربلا، در خصوص نقش ستایشگری در جامعه گفت: ستایشگران و مداحان اهل‌بیت(ع) تأثیرگذاران معنوی در کشور هستند؛ زیرا ارتباط عمیقی میان اهل‌بیت(ع) و مردم ایجاد می‌کنند.

فرمانده قرارگاه کربلا با بیان اینکه نیروهای حزب‌الله در فضای مجازی خوب عمل نمی‌کنند گفت: التهاب فضای مجازی چند وقت اخیر خوزستان توسط نیروهای دشمنان در خارج از کشور صورت گرفت، اما نباید سوء مدیریت‌ها در داخل کشور را فراموش کرد، می‌توانستیم با رهاسازی درست آب پیش از وقوع خشک‌سالی از این فضای ملتهب جلوگیری کرد.

حضور ستایشگران جوان برای کمک به مردم مظلوم خوزستان قابل تقدیر است

در ادامه این نشست حاج صادق آهنگران پیشکسوت مداحی و پیرغلام حسینی عنوان کرد: کانون مداحان، سازمان بسیج مداحان و دیگر نهادهایی که تشکیل می‌شوند، تنها برای ایجاد انسجام میان مداحان است، برگزاری فصلی این جلسات می‌تواند به انسجام بیشتر مداحان و ستایشگران جوان در سراسر کشور کمک کند.

وی با بیان اینکه حضور ستایشگران جوان کشور برای کمک به مردم مظلوم خوزستان قابل تقدیر است گفت: با توجه به مشاهدات میدانی امروز که توسط جمعی از ستایش‌گران صورت گرفت، فهرستی از مهم‌ترین مشکلات روستاها از جمله آب، لوله، تانکر و... تهیه شده که می‌خواهیم هر مداح در حد توان خود و با استفاده از ظرفیت مجالس خود، نسبت به این مهم کمک و یاری‌رسان باشند.

این پیشکسوت مداحی در ادامه به ضعف فضای رسانه‌ای مداحان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مداحان انسجام دارند اما ضعف رسانه‌ای در میان آن‌ها کاملاً مشهود است، درعین‌حالی که اتفاقات بسیار چشم‌گیری صورت گرفته اما عدم انعکاس درست آن‌ها باعث بروز حرف و حدیث‌هایی می‌شود.

ستایشگران اهل‌بیت(ع) خدمت‌رسانی به مردم را از وظایف خود می‌دانند

در ادامه این نشست صمیمی، رحیم آبفروش دبیر جامعه ایمانی مشعر گفت: این تجمع و نشست‌ها بدون بخش‌نامه یا چارت اداری تدوین شده و کاملاً خودجوش است، مداحان و ستایشگران اهل‌بیت(ع) خدمت‌رسانی به مردم را از وظایف خود می‌دانند.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که هیئت تنها مناسک نیست گفت: در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری باید عنوان کنیم ما ستایشگران انقلابی هستیم که برای دفاع از انقلاب در میدان حاضر و شعار خادم هیات، خادم مردم سرلوحه کار ماست.

آبفروش با اعلام اینکه ستایشگران و مداحان به شدت نیازمند هم‌افزایی و همگرایی هستند افزود: دشمنان در هم‌افزایی با یکدیگر دست برتر را نسبت به ما دارند و در مواقع مختلف به زیبایی از یکدیگر حمایت می‌کنند، باید عنوان کنم که مداحان نیز باید در مواقع مختلف از یکدیگر حمایت کنند.

دبیر جامعه ایمانی مشعر با بیان اینکه امیدوار هستیم که این نشست‌ها به‌صورت استانی برگزار شوند و تنها در تهران متمرکز نماند گفت: امروز مقام معظم رهبری موضوع خانواده را از ستایشگران می‌خواهند،که مداحان در اشعار خود باید این مهم را سرلوحه خود قرار دهند.

وی در پایان از صندوقچه روضه خانگی رونمایی کرد و گفت: این صندوقچه تمام ابزاری را که یک هیات خانگی دارد در خود جا داده است، امیدوار هستیم که خیرین با تأمین هزینه این صندوقچه‌ها هیئات بیشتری در سراسر کشور را مجهز به این صندوقچه‌ها کنند.

انقلاب اسلامی فرصت‌های بی‌نظیری را در اختیار جوانان داده است

همچنین حجت‌الاسلام حسین آقا میری، در این نشست اظهار کرد: رفته‌رفته در حال نزدیک شدن به ماه محرم هستیم! باید اذعان کرد که جوانان و ستایشگران مذهبی سرمایه‌های اصلی هیات‌های مذهبی بوده و ضرورت دارد توجه بسیاری به آن‌ها شود.

وی با اشاره به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری که شهید حسن باقری را از معجزات انقلاب اسلامی عنوان کردند، گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری شهید باقری مراحل 20ساله پیشرفت را در دو سال طی کردند؛ بنابراین باید عنوان کنیم که انقلاب اسلامی فرصت‌ها و ظرفیت‌های بسیاری برای پیشرفت در اختیار جوانان قرار می‌دهد.

اتحاد و همفکری برای رهایی خوزستان از مشکلات باید تبدیل به یک گفتمان شود

در پایان، حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، با بیان اینکه مداح نقش محوری را در جامعه ایفا می‌کند، گفت: در خصوص موضوع خوزستان باید این نکته عنوان شود همان‌گونه که در 8سال جنگ تحمیلی تمام ایران برای خوزستان پای‌کار ایستاد امروز نیز همه ایران باید پای‌کار خوزستان بایستد.

وی با بیان اینکه چرخه حیات خوزستان و اکوسیستم آن را به هم زده و زندگی را از خوزستان گرفته‌اند، اظهارداشت: خوزستان امروز با بی‌آبی روبه‌رو شده، اما باهمه این مشکلات، مردم خوزستان پای‌کار انقلاب اسلامی ایستادگی کرده‌اند؛ ازاین‌رو اتحاد و همفکری برای رهایی خوزستان از مشکلات باید تبدیل به یک گفتمان شود.

لازم به ذکر است، در پایان نیز هرکدام از مداحان مدعو به بیان نکته نظرات و چالش‌های پیش‌رو برای ماه محرم پرداختند.

گزارشی از نشست فوق‌العاده "الی‌الحبیب" ویژه ستایش‌گران جوان اهل‌بیت(ع) در اهواز

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha