شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 970958
۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸
عبدلی

حوزه / یک بازیگر گفت: وقتی قرار است، فیلمی درباره شهدا بسازیم باید تصویرگر درستی از شهدا باشیم تا بتوانیم روایت‌گر گوشه‌ای از منش بزرگ آنها باشیم.

شهرام عبدلی؛ بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، درباره سریال‌هایی که محوریت آن شهدا هستند، اظهار کرد: به نظر من مهمترین نقطه ضعف کارهای نمایشی این است که تولیدات مربوطه اکثراً کارهایی بیوگرافی هستند. این مسئله نیز به کیفیت آثار بسیار ضربه زده است، چون وقتی قرار است کاری درباره بزرگان این سرزمین ساخته شود باید قصه را دراماتیزه کرد، اما وقتی اجازه چنین کاری را نمی‌دهیم فیلمساز هم مجبور می‌شود به شکل مستند گونه تنها روایت‌گر زندگی آن فرد باشد.

وی افزود: ضعفی که بر شمردم به نظرم دلیل اصلی عدم استقبال از چنین کارهایی در سیماست. به نظرم در این رابطه تصوری اشتباه وجود دارد، چون عده ای فکر می‌کنند اگر درباره شخصیت‌های انقلابی یا شهدا، درام را با داستان همراه کنیم به آن فرد اجحاف کرده‌ایم، درصورتیکه عدم روایت جذاب و نداشتن مخاطب، ظلم به بزرگان این سرزمین است.

این بازیگر ادامه داد: البته داشته‌های علمی و حرفه‌ای کارگردان هم بسیار مهم است. چون فیلمسازی نظیر داوود میرباقری به واسطه داشته‌های حرفه‌ایش، کاری نظیر «مختارنامه» یا «امام علی (ع)» می‌سازد، اما بسیاری دیگر از انجام چنین کاری ناتوان هستند.

عبدلی درباره ملاک‌هایش در بازیگری نیز چنین توضیح داد: برای من فرقی نمی‌کند که در سینما بازی می‌کنم یا تلویزیون، بلکه آنچه اهمیت دارد کیفیت نقش است که بازیگر را برای پذیرش نقش تشویق می‌کند. بهترین نقش هم یک ویژگی مهم دارد، آنهم اینکه تکراری نباشد تا بتواند بازیگر را به چالش بکشد، والا با یک اثر بی‌خاصیت مواجه خواهیم شد، البته این را هم متذکر شوم که شبکه نمایش خانگی دستمزد بیشتری را به بازیگران می‌دهد.

وی در پایان تاکید کرد: به دلیل اینکه اکثر فیلمنامه شبیه هم است، نقش‌های غیر تکراری و خوب کمتر به بازیگران پیشنهاد می‌شود، برای همین تا زمانی که وضعیت فیلمنامه نویسی به این منوال است نباید چندان افق روشنی را متصور بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha