پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدمصباح عاملی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: انتظار می رود رشته تخصصی فقه پزشکی با گرایش دین و سلامت به صورت مشترک میان متخصصان حوزه و دانشگاه طراحی و عملیاتی شود و حرکتی علمی، جامع و برخوردار از متخصصان حکمی و موضوعی رقم بخورد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی در مراسم آغاز بکار مدرسه تابستانه دین و سلامت که به همت هیئت اندیشه ورز دین و سلامت و سبک زندگی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان برگزار شد، تحقق وحدت علمی با نگاه به تعامل حوزه و دانشگاه را کاری ارزشمند خواند و گفت: حرکت علمی جمعی و مشترک بین آن دو می تواند الگویی برای دیگر نهادها باشد.

مدیر حوزه علمیه خراسان، مسئله پاسخ گویی را امری اساسی دانست و چهار مبنای دین و سلامت را نگاه پایه ای، الهی، معنوی و اخلاقی برشمرد و ابراز کرد: نخستین گام برای ورود به حوزه دین و سلامت پرداختن به مبانی آن است. اگر کسی بخواهد حرکت سالم جسمی و روحی را رقم بزند، باید مبانی دینی آن را مدنظر قرار دهد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، به اهمیت معرفت دینی اشاره و اظهار کرد: اگر کسی بخواهد آرامش روحی و روانی پیدا کند، قبل از هر چیز، معرفت دینی لازم دارد که همان نگاه انسان به خلقت جهان و آدمی است، در این صورت دنیا هدفمند، آرامش بخش و امیدزا می شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان، معنویت و اخلاق را در سبک زندگی چنین انسانی عالی ترین و بزرگ ترین جایگاه عنوان کرد که به او روح عالی و رفتار متناسب فردی و جمعی و توانایی شایسته و بایسته در همه حوادث به او می دهد.

وی با بیان اینکه انسانی با این شخصیت و مبتنی بر این مبانی به موضوع شناسی و تهیه محتوای مناسب نیاز دارد، گفت: می بایست گروهی قوی، جامع و کامل در این دو امر با توجه به اولویت بندی ها به صورت مسئله محور فعالیت کنند که البته هیئت اندیشه ورز این اقدام را دنبال می کند اما انتظار فراتر است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه توجه به نیروی انسانی و تربیت نیرو را ضروری دانست و گفت: انتظار می رود رشته تخصصی فقه پزشکی با گرایش دین و سلامت به صورت مشترک میان متخصصان حوزه و دانشگاه طراحی و عملیاتی شود و حرکتی علمی، جامع و برخوردار از متخصصان حکمی و موضوعی رقم بخورد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی دو عرصه پیگیری و درمان را مورد توجه دین خواند و ادامه داد: بر همین اساس، دو زمینه مهم دیگر یعنی قانونگذاری و پزشکی در ابعاد مختلف از سوی حوزه علمیه خراسان دنبال می شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه همانطور که طلاب به خوبی در مقابله با شیوع ویروس کرونا و حتی درمان معنوی و بالینی، درخشیدند، این مسئله نیز خدمت اجتماعی محسوب می شود، گفت: بارورتر، عمیق تر و فراگیرتر شدن این ظرفیت موجب تحول بزرگی در حوزه دین و سلامت می گردد و امیدواریم مطالبات مقام معظم رهبری درباره خدمت اجتماعی به خوبی و کامل، جامع و وافر محقق شود.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha