پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تشرف به همراه خانواده به محضر کریمه اهل‌بیت(س) بر برکت زیارت می‌افزاید

حوزه/ تشرف به همراه خانواده به محضر کریمه اهل‌بیت(س) بر برکت زیارت می‌افزاید و تربیت معنوی نسل‌های جدید را زمینه‌سازی می‌کند.

خبرگزاری حوزه| در میان ادیان و مکاتب مختلف، اسلام برای خانواده‌ یک جایگاه ویژه و متفاوت قائل شده و در ابعاد مختلف دستورات دینی به موضوع اجتماع و خانواده توجه داشته است؛ همانطور که در آیه ۳۲ سوره نور آمده «وَأَنکِحُوا الْأَیَامَی مِنکُمْ وَالصَّالِحِینَ مِنْ عِبَادِکُمْ وَإِمَائِکُمْ إِن یَکُونُوا فُقَرَاءَ یُغْنِهِمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ: مردان و زنان بی‌همسر خود را همسر دهید. همچنین غلامان و کنیزان صالح و درست‌کارتان را. اگر فقیر و تنگدست باشند، خداوند از فضل خود آنان را بی‌‏نیاز می‌‏سازد؛ خداوند گشایش‌‏دهنده و آگاه است».

همه اولیای دین اسلام (ع) ازدواج را امری مناسب می‌دانستند، چنان‌که رسول خدا (ص) در حدیثی می‌فرماید: هر گاه کسی ازدواج کند، نصف دین را کامل کرده است و برای (حفظ) نصف دیگر باید تقوای خدا پیشه کند. (منتخب میزان الحکمة ۲۷۷۶ و کنز العمال ۴۴۴۰۳) و در حقیقت ازدواج مقدمه‌ای برای تولد فرزند، تشکیل خانواده و ساخت جامعه است.

نخستین و بهترین نهاد برای رسیدن به جامعه دینی، خانواده است چراکه اگر پدر و مادر خانواده در مسیر درست گام بردارند می‌توانند فرزندان خود را هم به آن مسیر سوق دهند و در نهایت جامعه به سمت تعالی و آموزه‌های دینی حرکت می‌کند اما مهم‌ترین راهکار برای خانواده، همراه کردن فرزندان با خود در امور دینی است و تشرف خانوادگی به اماکن مقدس، یکی از مصداق‌های این همراهی است.

اماکن مقدس به ویژه حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها هم تلاش کرده‌اند تا بستر حضور خانوادگی زائران را فراهم سازند و در این راستا برای سنین مختلف برنامه‌های فرهنگی متنوع را در دستور کار قرار داده‌اند که هر چند در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در اجرای این برنامه‌های حضوری وقفه ایجاد شده اما باز هم خادمان حرم در قالب‌های جدید و متنوع با استفاده از بستر فضای مجازی به دنبال حفظ و گسترش مخاطبان حرم هستند.

همانطور که خادمان آستان مقدس در برنامه‌های فرهنگی خود به دنبال دعوت از تمامی اعضای خانواده در کنار یکدیگر برای حضور در حرم هستند، زائران هم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به صورت خانوادگی به حرم کریمه اهل‌بیت(س) مشرف می‌شوند تا از برکت زیارت خانوادگی بهره‌مند شده و ارتباط فرزندان خود را با فضای معنوی و درس‌آموز حرم، تقویت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha