پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: راهبردی‌ترین توصیه رهبر معظم انقلاب به دولت جدید این بود که تجربه مذاکره با آمریکا و غرب در دولت قبل نشان داد موکول و منوط کردن برنامه‌های داخلی به غرب قطعاً با شکست مواجه می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار شماری از مسئولان استانی، با اشاره به بیانات امام خامنه‌ای در دیدار پایانی با دولت دوازدهم، اظهار کرد: ایشان در این دیدار بر درس گرفتن از تجربه برجام و عهدشکنی غربی‌ها تأکید کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: مطابق فرمایش رهبر معظم انقلاب در این دولت معلوم شد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند آنجایی که ضربه نمی‌زنند آنجایی است که امکانش را ندارند، هر جا امکان داشته‌اند ضربه زده‌اند و این تجربه بسیار مهمی است.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به توصیه راهبردی رهبر معظم انقلاب به دولت سیزدهم بر اساس تجربه تلخ دولت دوازدهم، گفت: به نظر راهبردی‌ترین توصیه ایشان به دولت آینده که بر اساس تجربه نظام جمهوری اسلامی در طول دولت یازدهم و دوازدهم شکل گرفته بود آن است که تجربه مذاکره با آمریکا و غرب در این دوره نشان داد که موکول و منوط کردن برنامه‌های داخلی به غرب قطعاً با شکست مواجه می‌شود؛ امری که رهبر معظم انقلاب همه کارگزاران و فعالان سیاسی را به در نظر گرفتن آن توصیه کردند.

وی تصریح کرد: دلیل این تجربه تلخ اما عمیق آن است که اساساً سناریو و برنامه‌ای در آمریکا برای کمک به ایران یا تقویت مؤلفه‌های قدرت آن مثل تقویت اقتصاد، معیشت و رفاه وجود ندارد و ازقضا تضعیف این موارد در تمام سناریوها، از مهم‌ترین تاکتیک‌های طرف غربی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: مطابق این راهبرد رهبر معظم انقلاب اسلامی در منوط کردن بازگشت ایران به برجام به رفع عملی و کامل همه تحریم‌ها و راستی آزمایی آن از سوی ایران یک راهبرد دقیق در قبال برنامه غرب علیه ایران بود؛ راهبردی که علاوه بر تقویت موضع دولت و تیم مذاکره‌کننده ایرانی در وین برای احیای برجام، از تغییر موازنه علیه کشور نیز جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha