دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حیدری کاشانی

حجت الاسلام حیدری کاشانی گفت: تربیت حسینی دارای دو رکن اساسی و اصیل است، یکی تربیت صبورانه و دیگری تربیت شکورانه؛ آیات متعدد قرآن کریم بر تربیت صبورانه و شکورانه تاکید دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محمد باقر حیدری کارشانی، در جمع عزاداران حسینی هیئت انصار الحسین(ع) اصفهان، اظهار کرد: دستور خداوند به ما، باسرعت حرکت کردن به سمت بهشت است.  

وی بیان کرد: در مسیر سلوک الی الله و برای جهان باقی باید در دنیای فاتی در مسیر اباعبد الله الحسین(ع) گام برداریم، اما متاسفانه مشکل بشر این است که جایگاه و ارزش واقعی خود را نمی شناسد و به تبعیر امیرالمومنین(ع) به چیزهایی کمتر از بهشت خود را می فروشد.

این استاد حوزه تصریح کرد: اساس اسلام بر معرفت نفس تاکید می کند؛ خودشناسی بهشتی مرحله اول برای بهشتی شدن و مرحله دوم خودسازی بهشتی است.

وی افزود: خداوند در سوره شمس می فرماید (قَدْ أَفْلَحَ مَن زَکَّاهَا هر کس نفس خود را پاک گردانید قطعا رستگار شد)  یعنی رستگاری در خودسازی است، نکته قابل تامل این است که خداوند بعد از قسم های متعددی که در آیات قرآن کریم چنین پیامی می دهد و بر خودسازی سفارش میکند.

کارشناس دینی عنوان کرد: خانواده سازی بهشتی، جامعه سازی بهشتی و سپس تمدن سازی بهشتی از دیگر مراحل بهشتی شدن است.

وی اظهار کرد: در همه مراحل پنج گانه یادشده، تربیت حسینی محور است، سلوک حسینی می تواند بار سعادت ما را ببندد.

حجت الاسلام حیدری کاشانی خاطرنشان کرد: در روایت هست همه اهل بیت(ع) کشتی نجات هستند، ولی کشتی نجات امام حسین(ع) از همه سریعتر و هم وسیع تر است.

وی ادامه داد: تربیت حسینی دارای دو رکن اساسی و اصیل است، یکی تربیت صبورانه و دیگری تربیت شکورانه؛ آیات متعدد قرآن کریم بر تربیت صبورانه و شکورانه تاکید دارد.

این کارشناس دینی بیان داشت: شکرگزاری اصل تربیت حسینی است و همین تربیت باعث می شود که حضرت زینب(س) با آن همه مصیبت وارده، جز زیبایی در کربلا نبیند.

وی در پایان گفت: نگاه شاکرانه به زندگی، لازمه رستگاری و رسیدن به بهشت است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha