جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ابوالحسن نواب

حوزه/ رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: یکی از راه‌های جذب افراد بیشتر به سوی مساجد و رونق مسجدمحوری در جامعه این است که امام جماعت مساجد، احساس پدری و دلسوزی بیشتر نسبت به مردم داشته باشند و اخلاق‌محوری را اساس کار خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابولحسن نواب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت روز جهانی مسجد عنوان کرد: یکی از راه‌های جذب افراد بیشتر به سوی مساجد و رونق مسجدمحوری در جامعه این است که امام جماعت مساجد، احساس پدری و دلسوزی بیشتر نسبت به مردم داشته باشند و اخلاق‌محوری را اساس کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: آنچه که مساجد را رونق می‌دهد ساختمان شیک و تجهیزات مسجد نیست، چه بسا مسجدی با بنای بسیار کهنه و زیلوهای فرسوده که بسیاری از افراد را به سمت خود می‌کشانند و مساجدی بسیار شیک، نو و مجهز که خالی از جمعیت نمازگزاران هستند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب تصریح کرد: مساجد پایگاه سیاسی انقلاب هستند و انقلاب هم متعلق به مردم است و نباید در مساجد به جناح‌گرایی‌ها و دسته بندی مردم دامن زد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب افزود: اسلام، انقلاب اسلامی، امام و رهبری چهار رکن اساسی هستند که مساجد باید محل پرورش این ارکان در فرهنگ دینی جامعه باشند نه محل تبلیغ جناح‌های مختلف سیاسی.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت گسترش کمک‌های مؤمنانه در جامعه با توجه به فشار اقتصادی که کرونا به خانواده‌های مختلف وارد ساخت عنوان کرد: شاهراه تقویت کمک‌های مؤمنانه مساجد هستند چرا که هم روابط مردمی وسیعی دارند و هم گستردگی آن‌ها در مناطق مختلف به قدری است که توانایی جذب کمک‌های مردمی و ساماندهی و توزیع آن بین نیازمندان را دارد.

خبرنگار: فاطمه جمال زاده

انتهای پیام/۶۳/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha