پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 975547
۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲
بهرامی فیل آبادی
جلسه شورای قرآنی تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد از اجرای طرح فرهنگی «محله مقاوم» خبر داد و گفت: مردم، مسجد و امام سه رکن اصلی رشد و تعالی محله است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حمید بهرامی فیل آبادی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرکرد، ظهر امروز در جلسه شورای قرآنی شهرک منظریه با اشاره به اهمیت فعالیت‌های قرآنی، اظهار داشت: در عصر حاضر به دلیل رشد فضای مجازی و رسانه‌های مختلف از شبکه‌های موبایلی گرفته تا اینترنت و ماهواره، متاسفانه شاهدیم که مردم و به خصوص جوانان و نوجوانان کمتر نسبت به فعالیت‌های قرآنی پیگیری و اقدام می‌کنند.

وی، خانواده را مهم ترین رکن در استقبال جوانان از فعالیت‌های قرآنی و دینی دانست و افزود: کودکی که در خانواده مذهبی با باورهای دینی آشنا می‌شود و آنها را برای خود ارزش بداند، تحت هر شرایطی از اعتقادات و باورهای خود دفاع می‌کند و محیط و سایر عوامل نمی‌تواند مانع شود.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد بیان کرد: این اداره تمام تلاش خود را به منظور توسعه فعالیت‌های قرآنی در محله‌ها و نقاط مختلف شهری و روستایی انجام می‌دهد و به عنوان مثال روز شنبه 6 شهریور 1400 نشستی در خصوص رشد و توسعه فعالیت‌های قرآنی با حضور مدیر  و اعضای مؤسسه اهل بیت  علیه‌السلام برگزار شد.

بهرامی فیل آبادی، هدف از برگزاری این نشست را راه اندازی پویش استانی با محوریت «چگونه معارف قرآن را در استان توسعه دهیم»، اعزام مربیان قرآنی به منطقه مشایخ با محوریت مؤسسه اهل بیت علیهم السلام و شناسائی افراد فعال قرانی در منطقه مشایخ دانست.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نشست روز پنج شنبه 21 مرداد 1400 با حضور  فعالین قرآنی و ائمه جماعات شهرک منظریه و تاکید آن‌ها بر ساماندهی و نظارت بیشتر بر فعالیت‌های قرآنی، شورای قرآنی منظریه متشکل از ائمه جماعات سه مسجد، خانه‌های قرآن مساجد منظریه و با نظارت مستمر و تسهیل گرانه سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرکرد تشکیل شد.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرکرد تصریح کرد: هدف از تشکیل این شورا پیگیری و فعال شدن خانه قرآن در شهرک منظریه، برنامه‌ریزی به منظور اجرای جشنواره قرآنی شهرک منظریه به صورت جامع و حضور حداکثری در اولین فرصت مناسب، تشکیل شورای هماهنگی فعالیت های قرآنی در منظریه با حضور فعالان قرآنی و برگزاری جلسات خانگی قرآن و تلاش برای گسترش این جلسات در منظریه به صورت حضور در حیاط مجتمع مسکونی و فضای باز است.

بهرامی فیل آبادی، فعالیت‌های خانوادگی و درون محله با حضور اهالی محله را بسیار مؤثر دانست و ادامه داد: اگر اهالی محله با همدلی و مشارکت هم نسبت به برگزاری جلسات قرآنی اهتمام ورزند، شاهد رشد فعالیت‌های قرآنی در جامعه و کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی خواهیم بود.

وی اظهار کرد: طرح محله مقاوم در 13 محله شهرستان شهرکرد در حال برگزاری است که با مشارکت روحانیون مستقر و ظرفیت‌های موجود در محله‌ها از قبیل هیئات مذهبی، کانون‌های فرهنگی هنری و فرهنگی تبلیغی، پایگاه بسیج، مراکز قرآنی، خانه هلال و خانه ورزش اجرا می‌شود.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرکرد افزود: این طرح با هدف گسترش فرهنگ دینی به منظور تحقق تمدن نوین اسلامی از رهگذر شکل‌دهی جامعه‌ای مقاوم در برابر تهاجم فرهنگی و تکانه‌های اقتصادی، گسترش روحیه نشاط و امید و ایجاد حس خوب بین مردم بر اساس تقویت خودباوری و تقویت روحیه مطالبه‌گری نظام‌مند بین مردم محلات و تقویت روحیه تعامل بین مردم و مسئولان برگزار می‌شود.

بهرامی فیل آبادی ادامه داد: در این طرح با به میدان آمدن تمام ظرفیت‌های محله، رابطۀ خویشاوندی و همجواری تقویت می شود، نیازمندی‌های طائفه و محله همچون ازدواج، اشتغال، معیشت، درمان، آموزش و... با تکیه بر ظرفیت‌های موجود در آنها، نیازمندی‌های بانوان سرپرست خانوار، بی‌سرپرست و بدسرپرست رفع می‌شود، امنیت محله ارتقاء پیدا می‌کند، استعدادهای موجود در محله و طائفه به فعلیت رسانده می‌شود و  مشکلات و معضلات نظام اسلامی کاهش پیدا می‌کند.

وی اظهار کرد: سه مسجد در محله منظریه شهرکرد، دو مسجد و محله در منطقه مهدیه شهرکرد، یک مسجد در محله میرآباد شرقی، روستاهای کاکلک، پیربلوط، خیرآباد و بهرام آباد هر کدام یک مسجد، مسجد امام علی علیه السلام شهر نافچ، مسجد صاحب الزمان (عج) شهر طاقانک و مسجد جامع شهر چالشتر میزبان طرح محله مقاوم هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha