شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
تبریز

حوزه / نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حوزه علمیه را پایه گذار انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: حوزه هرگز مسیر سکولار و دوری از ارزش‌های بلند اجتماعی و سیاسی اسلام را طی نخواهد نمی کند. حوزه پشتوانه اسلام و انقلاب است و مراجع تقلید و بزرگان در برابر خون‌های پاک شهدا احساس مسئولیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه  از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ حوزه علمیه آذربایجان شرقی و افتتاحیه مدارس قرآنی که در حسینیه مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) تبریز برگزار شد، گفت: یاد مرجع تقلید شیعیان، آیت الله سید محمد سعید حکیم که این روزها به رحمت الهی پیوستند را گرامی می داریم. با تدبیر حضرت آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور افتتاحیه مراسم سال تحصیلی حوزه، به پاس بزرگداشت مقام مرجعیت شیعه، از روز شنبه به روز سه شنبه موکول شد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی افزود: طلاب و روحانیون در ارتباط با قرآن کریم، وظایف سنگینی دارند. مانند قرائت، حفظ و تدبر در قرآن، اما آنچه مسلم و اهمیت فراوانی دارد، عمل به آیات الهی است.

وی با بیان این که در ارتباط با قرآن کریم شرمنده ایم که به وظایف خود نتوانستیم عمل کنیم، ادامه داد: از معاونت تهذیب حوزه آذربایجان شرقی انتظار داریم پیگیر برنامه های قرآنی مدارس استان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: مقام معظم رهبری فرمودند ما باید در کشور ده میلیون حافظ قرآن داشته باشیم، بنده  به حوزه علمیه قم، پیشنهاد می کنم که بررسی کند که چه تعداد از این ۱۰ میلیون حافظ قرآن به حوزه علمیه کشور می رسد، تا حوزه های کشور، درصدد تربیت طلاب حافظ باشند.

وی افزود: از مدیران مدارس علمیه امیرالمومنین(ع) تبریز و آیت الله حامدی(ره) میانه که مسئولیت مدارس قرآنی تازه تأسیس را پذیرفته اند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

امام جمعه تبریز با تاکید بر این که حوزه دارای اصالت و خدمات بسیار بزرگی در طول تاریخ است، ادامه داد: حوزه از عناصر و آداب بزرگی برخوردار بوده و علی رغم اینکه ما، به بازسازی و پویایی و بالندگی حوزه اعتقاد داریم، اما به اصالت ها و پایه های استوار حوزه نیز به شدت معتقد و خود را موظف به صیانت از آن می دانیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: حوزه از گردنه های سختی عبور کرده و مراحل دشواری را پشت سر گذاشته است،  اما همواره علما در این راه جانفشانی نمودند و امروز حوزه را به دست ما و طلاب سپرده اند.

وی، حوزه علمیه را پایه گذار انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: حوزه هرگز مسیر سکولار و دوری از ارزش‌های بلند اجتماعی و سیاسی اسلام را طی نخواهد نمی کند. حوزه پشتوانه اسلام و  انقلاب است و  مراجع تقلید و بزرگان در برابر خون‌های پاک شهدا احساس مسئولیت می‌کنند.

وی تاکید کرد: نسل جوان و پرشور ایران، همیشه در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی حضور دارند

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی افزود: ما حوزه ای بزرگ و جوشنده داریم. امروز در رأس مدیریت حوزه های علمیه کشور، شخصیتی دوراندیش، متفکر، هوشمند، طراح و برنامه ریز مانند آیت الله اعرافی حضور دارد که دل های ما را نسبت به آینده حوزه روشن کرده است.

امام جمعه تبریز همچنین از هدایت های آموزشی، معاون آموزش حوزه های علمیه کشور تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha