شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام آریا خاکی

حوزه/ حجت‌الاسلام آریاخاکی، با بیان اینکه جذب استعدادهای برتر به حوزه علمیه خوزستان در اولویت قرار گیرد، گفت: ما به دنبال برداشتن موانع از پیش پای نخبگان هستیم و بر این باوریم که چرخه نخبه‌پروری در حوزه روزبه‌روز باید فعال‌تر باشد.

حجت‌الاسلام مهدی آریاخاکی، معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، از ایجاد کانون نخبگان و استعدادهای برتر در حوزه علمیه خوزستان خبر داد.

وی در این راستا به اهمیت توجه به نخبگان و شکل‌گیری مجموعه‌ای بنام کانون نخبگان و استعدادهای برتر اشاره کرد و افزود: این کانون به‌زودی محفلی برای طلاب نخبه و مؤمن و انقلابی خواهد شد.

حجت‌الاسلام آریاخاکی، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از سال ۶۸ تا ۹۸ در دیدارهایی که با بزرگان حوزه داشتند، رسیدگی به حوزه و نخبگان را مورد تأکید قرار داده‌اند، گفت: این مسأله نشان از اهمیت موضوع دارد و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی، با تأکید بر اینکه نخبگان محور تحقق مطالبات رهبری بوده و موتور تحول به شمار می‌روند، تصریح کرد: اگرچه نخبه را فردی می‌دانیم که دارای برجستگی‌های علمی و مدیریتی و یا تبلیغی می‌دانیم اما این به‌تنهایی کافی نیست؛ چراکه متأسفانه بعضی افراد که خود را نخبه می‌شمارند، اهل نق زدن بوده و قدرت تعامل با بدنه مدیریتی درون حوزه علمیه و بیرون حوزه را ندارند و به‌جای اینکه به تشخیص مسأله و با خلاقیت به حل مسائل بپردازد به حواشی رو می‌آورند.

معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان، بیان کرد: ما به دنبال برداشتن موانع از پیش پای نخبگان هستیم و بر این باوریم که چرخه نخبه‌پروری در حوزه روزبه‌روز باید فعال‌تر باشد.

حجت‌الاسلام آریاخاکی، با بیان اینکه، برای نخبه‌پروری در حوزه علمیه باید استعدادهای درخشان را وارد حوزه کنیم، خاطرنشان کرد: امروزه باید روی ورودی‌های حوزه ساز و کار جدی و جدیدتری سرمایه‌گذاری شود.

وی افزود: پس از جذب استعدادهای درخشان باید شناسایی استعدادهای ویژه در بخش‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته و نخبه باید از نظر علمی، مهارتی، اخلاقی، بصیرتی تحت تربیت خاص قرار گیرد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان، با بیان اینکه سابقه المپیاد دانش‌آموزی و دانشجویی در کشور طولانی است، اما المپیاد علمی در حوزه‌ها پدیده‌ای جدید و مبارک بوده که حتماً مفید و سودمند است، گفت: یکی از راه‌های کشف استعدادها و ایجاد شور علمی در حوزه‌ها المپیاد علمی است

حجت‌الاسلام آریاخاکی، اضافه کرد: در دانشگاه‌ها مع الاسف در رشته‌های علوم اسلامی فقط در رشته علوم قرآن و حدیث از رشته‌های علوم اسلامی، المپیاد وجود دارد و دیگر رشته‌های علوم انسانی فاقد المپیاد علمی است؛ ازاین‌رو تصمیم گرفته شد که از سال جاری، المپیاد سالیانه به نام شیخ اعظم انصاری(ره) را برگزار نماییم که در جهت ارتقاء سطح علمی طلاب و حوزویان عزیز مؤثر است.

وی تصریح کرد: البته تأکید ما بر این است که در طراحی پرسش‌ها فقط سؤالات حفظی و عادی داده نباشد، بلکه سؤالات انتزاعی و تحلیلی باشد تا طلابی که واقعاً مستعد هستند، قابل تشخیص و توان علمی‌شان روشن گردد و مورد تشویق واقع شوند.

معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان، در پایان اظهارداشت: ثبت‌نام المپیاد تا ۲۵ شهریور ادامه داشته و ۳۰ مهرماه آزمون و رقابت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha