جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
خنیفر

حوزه/ در دهه پنجم انقلاب شاهد اتفاقات بزرگی به نام ارائه بیانیه گام دوم از سوی رهبر انقلاب بودیم که ایشان برای آن زحمت زیادی کشیده اند، ولی متأسفانه بعضی افراد نخوانده و نفهمیده، نقد می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر خنیفر در نشست هم اندیشی رئیس و مسئولین مرکز تربیت معلم مبلغ  که در قم برگزار شد، گفت: مهمترین هدف از راه اندازی دانشگاه فرهنگیان و در ادامه مرکز تربیت معلم مبلغ، تربیت معلم های با بصیرت، بابینش، انقلابی و ارزشی و الهی است و ما در این دوران حساس به معلمانی نیازمندیم که دارای یادگیری هدفمند دینی و... باشند. بخش مهمی از این کار در حوزه های علمیه ایجاد می شود.

 رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور افزود: آموزش صحیح و معلمان تراز انقلاب، جبران همه نداشته ها و عامل ایجاد روحیه دین باوری و اعتماد ملی است.

وی بیان داشت: اکنون انتظار جامعه و مسئولین نظام از ما بحث کیفیت در تعلیم و تربیت است که بخش مهم آن در تربیت دینی جبران می شود.  

خنیفر با اشاره به انواع عصرهای تربیت و آموزش گفت: عصرهایی برای تربیت و آموزش تمام شده از جمله عصر استاد و شاگردی و غار نشینی، مکتب خانه ای مدرن، مدارس دینی، مدارس کلاسیک، مدارس نوین و مدارس فرا مدرن، چند رسانه ای و فرامدرن، عصر شبکه و عصر آزمایش برخط و آنی است.

 رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور افزود: اما الان دانش آموزانی که در مدارس هستند، کوچ آموزش می کنند و این امر نوع آموزش تربیت دینی را مورد تهدید قرار داده است.

وی بیان داشت: بحث اراده در تربیت و تربیت براساس معیارهای اسلامی بسیار مهم است و باید آن را بومی کنیم و به همین دلیل باید به سمت همتا سازی آموزش و تربیت حرکت کنیم. این،‌ نیازمند حرکت جهادی است و اگر بتوانیم بین علم و ارزش و عقلانیت و ارزش ها ارتباط برقرار کنیم، کار بزرگی کرده ایم.

خنیفر گفت: ولی در جامعه ما بین عقلانیت و ارزش فاصله است. مدیر و معلم جهادی، مدیر عرصه ای است. در دهه پنجم انقلاب شاهد اتفاقات بزرگی به نام ارائه بیانیه گام دوم از سوی رهبر انقلاب بودیم که ایشان برای آن زحمت زیادی کشیده اند، ولی متأسفانه بعضی افراد نخوانده و نفهمیده، نقد می کنند.

 رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: این بیانیه دارای کلید واژه ها، توصیه و .. است و نوع تعامل تا 4 دهه آینده را برای ما مشخص می کند و ابرنظریه انقلابی است.

وی بیان داشت: این بیانیه از کسی صادر شده که فقیه، سیاست مدار و دارای اعتبار بین المللی است و مهمتر این که این بیانیه دارای کارکردهای مهم است. لذا برای تثبیت و اجرای آن در جامعه و آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان، باید اجرا شود. نباید این سند و بیانیه پشت درهای دانشگاه باقی بماند و اجرا نشود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور افزود: اگر می خواهیم در تربیت دینی جوانان موفق شویم، باید آن را در جامعه تحلیل و اجرا و عملیاتی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha