سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
نشست

حوزه/ مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اهتمام دفتر تبلیغات اسلامی نسبت به تبلیغ گروهی، گفت: اداره کل تبلیغ عمومی تمام توان خود را جهت حمایت از گروه های تبلیغی و رفع موانع از ایجاد فعالیت به کار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام یحیی کمال در جلسه هم اندیشی، شناسایی تهدیدات و فرصت ها و بیان مشکلات و همچنین تقدیر از سرگروه های تبلیغی خواهران که با حضور معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی  و به همت به همت اداره کل تبلیغ عمومی این معاونت در مرکز همایش های غدیر برگزار شد، با بیان این که امر تبلیغ یک موضوع بسیار مهم و دارای ارزش می باشد،اظهار داشت: این امر اگر به صورت گروهی باشد و توسط مبلغان نیز صورت پذیرد، اهمیت و ارزش آن به مراتب بالاتر خواهد بود.

وی گفت: این جلسه به منظور هم اندیشی سرگروه ها، بیان پیشنهادات و رفع موانع و همچنین تقدیر از سرگروه های تبلیغی فعال خواهران برگزار شده است که این جلسات باید به صورت مستمر در طول سال و حداقل هر فصل یک بار صورت پذیرد.

مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اهمیت تبلیغ گروهی تصریح کرد: معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی یک نگاه ویژه نسبت به امر "تبلیغ گروهی" دارد.

وی افزود: در شش ماه نخست سال ما شاهد فعالیت های مؤثر و چشمگیری از گروه های تبلیغی خواهران بودیم که انصافاً این فعالیت ها قابل تقدیر می باشد.

حجت الاسلام کمال، پرداختن به تجارب تبلیغی و ارائه راه حل جهت حذف موانع در امر تبلیغ را مهم برشمرد و اظهار داشت: باید این نوع جلسات به صورت مستمر برگزار شود تا سرگروه های بتوانند تجارب تبلیغی خود را برای اطلاع دیگر سرگروه ها بیان نمایند؛ همچنین با بیان مشکلات و موانع برای برون رفت از آن پیشنهادات خود را به این اداره کل ارائه نمایند.

وی گفت: اداره کل تبلیغ عمومی تمام توان خود را جهت حمایت از گروه های تبلیغی و رفع موانع از ایجاد فعالیت به کار خواهد گرفت و سعی داریم سرگروه های محترم، دغدغه ای جز موضوع فعالیت های تبلیغی نداشته باشند.

مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در ادامه با اشاره به موضوع تسویه تبلیغی تصریح کرد: موضوعی که سرگروه های تبلیغی پیگیر آن هستند، بحث گزارش دهی سرگروه می باشد، یک سرگروه با دغدغه های اجرایی که در طول زمان تبلیغی دارد، معمولاً کمتر می تواند به امر تبلیغ بپردازد که این امر باعث کمتر شدن حق الزحمه تبلیغی او می شود؛ در نظر داریم با ساز و کارهای جدید این مشکل در آینده نزدیک برطرف شود.

وی افزود: در بحث تسویه و حق الزحمه تبلیغی در معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بحث جنسیت مطرح نیست و ملاک پرداخت برای طلاب برادر و خواهر یکی می باشد و تنها حجم فعالیت های تبلیغ است که موجب تمایز تسویه می شود.

حجت الاسلام کمال، حمایت از قشر بانوان را امری مهم برشمرد و اظهار داشت: همانطور که در سایر ارگان های کشور حمایت از قشر بانوان از اهمیت خاصی برخوردار است، در نظر داریم در امر تبلیغ نیز این اتفاق صورت پذیرد.

وی با بیان این که در خصوص فعالیت های تبلیغی باید دقت کافی داشته باشیم، گفت: همانطور که امر تبلیغ مهم می باشد، به تبع آن، روش های ارائه محتوایی آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و نباید با عملکرد نامناسب و روش های غلط در امر مقدس تبلیغ موجب دین گریزی افراد جامعه شویم.

شایان ذکر است: در ادامه این جلسه، سرگروه های تبلیغی خواهران به ارائه پیشنهادات و انتقادات در خصوص فعالیت های تبلیغ و فرهنگی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha