جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دوران اسارت در شام، دردناک‌ترین برهه زندگانی اهل بیت عصمت و طهارت(ع)

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب (س) میناب گفت: یکی از شخصیت‌های برجسته در میان اسرای واقعه عاشورا، حضرت رقیه(س) طفل سه ساله است که در ماندگاری نام کربلا و عاشورا نقش بسزایی در تاریخ تشیع دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، خانم بی بی معصومه میرجلیلی در  نشست آمادگی بازگشایی مدرسه علمیه خواهران میناب، ضمن عرض تسلیت ایام ماه صفر بیان کرد: اسیران عزادار، روزها به عزاداری و گریه بر مصیبت‌های خود می پرداختند و این گونه، مردم را از فجایع کربلا آگاه می‌ساختند و از چهره کَریه عاملان آن فجایع هولناک، پرده بر می داشتند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب (سلام الله علیها) میناب با اشاره به اینکه، پس از ماجرای کربلا، دشوارترین مصیبت بر اهل بیت(علیهم السلام) به فرموده امام سجاد(علیه السلام)" الشام، الشام، الشام" در شام اتفاق افتاده است، ادامه داد: این گفتار کوتاه به خوبی گویای عمق مصایب آنان در این سرزمین و در صدد بیان قطره ای از دریای بیکران درد و رنج آنان است.

وی با بیان اینکه از وقایع مهم ماه صفر، شهادت دردانه حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) است، تصریح کرد: یکی از شخصیت‌های برجسته در میان اسرای واقعه عاشورا، حضرت رقیه(س) طفل سه ساله است که در ماندگاری نام کربلا و عاشورا نقش بسزایی در تاریخ تشیع دارد.

میرجلیلی خاطر نشان کرد: حضرت رقیه(سلام الله علیها) در مدت عمر کوتاه خود در دامان اهل بیت(علیهم السلام)، به ویژه پدر گرامی‌اش امام حسین (علیه السلام) پرورش یافت و با وجود همان سن کم، به عنوان یکی از زیباترین اسطوره‌های ایثار و مقاومت در تاریخ معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه حضرت رقیه(سلام الله علیها) در خانواده‌ای رشد یافت که همگی سیراب از زلال معرفت امام حسین (علیه السلام) بودند، تصریح کرد: این خانواده از بزرگ ترین اسطوره‌های علم و ادب و معرفت و ایثار مانند حضرت زینب کبری (علیهاالسلام)، حضرت اباالفضل العباس(علیه السلام)، حضرت علی بن الحسین(علیه السلام)، حضرت علی اکبر (علیه السلام) و ... تشکیل شده بود.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب (سلام الله علیها) میناب در پایان تاکید کرد: ظلم و شقاوت در زمان اسارت خاندان اهل بیت(ع) تا جایی می‌رسد که طفل سه ساله با وجود فشارها و سختی های فراوان به شهادت می رسند، اما پیام صبر و مقاومت و وفاداری حضرت رقیه(سلام الله علیها) جهانی و فراگیر می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha