سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نرجس شکرزاده

حوزه/ پژوهشگر حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: شرایط امروز جامعه ما می طلبد که بحث صیانت از نهاد خانواده به دغدغه اصلی نهادهای تصمیم ساز و تصمیم گیر کشور تبدیل شود.

نرجس شکرزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که در سال های اخیر به خصوص به جهت مباحث رسانه ای و فرهنگی، خانواده ایرانی در معرض تحولاتی قابل توجه بوده است، اظهار داشت: یکی از آسیب های جدی ناظر به نهاد خانواده، افزایش سن ازدواج و متأسفانه افزایش تمایل بخش قابل توجهی از دختران و پسران به زندگی مجردی است که در این زمینه اساتید و کارشناسان حوزه و دانشگاه می بایست ضمن آسیب شناسی دقیق، راهکارهایی برای برون رفت از این وضعیت نامطلوب ارایه کنند.

وی افزود: آن چه مسلم است این که افزایش سن ازدواج و میل به زندگی مجردی، آسیب ها و آفت های قابل توجهی با خود به همراه دارد که به هیچ وجه نمی توان نسبت به آن ها چشم پوشی داشت.

شکر زاده همچنین گفت: یکی دیگر از مشکلات ناظر به کم شدن روحیه سازگاری در خانواده و ضعف در سعه صدر و بردباری در برابر مشکلات و ناهنجاری هاست که به همین خاطر شاهد هستیم آمار طلاق در کشور طی سال های اخیر متأسفانه روند صعودی داشته است.

این پژوهشگر مسایل فرهنگی در ادامه بیان داشت: به عقیده بنده، در شرایط کنونی می بایست موضوع خانواده به دغدغه اصلی نهادهای علمی، پژوهشی، آموزشی، سیاستگذاری و برنامه ریزی کشور تبدیل شود، نه این که خود را محدود به برخی برنامه های کلیشه ای و کم بازده آن هم در مقاطعی خاص کنیم و بر این اساس توقع داشته باشیم که معضلات مربوط به نهاد خانواده به راحتی از میان برود.

وی افزود: امروزه واقعاً جای طرح این سوال نگران کننده وجود دارد که به راستی چرا کارکردهای نهاد خانواده به تدریج در حال کم رنگ تر شدن است و چرا خانواده به راحتی در معرض تزلزل قرار می گیرد.

این پژوهشگر مسایل فرهنگی ادامه داد: پاسخ درست به این سوالات می تواند ما را در مسیر حل مساله یاری کند به شرط آن که از ظرفیت و توان همه نخبگان اعم از حوزویان و دانشگاهیان و اهالی فکر و فرهنگ و رسانه به خوبی استفاده نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha