جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید نصیر حسینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه استان کهگیلویه و بویراحمد در جلسه هیئت اندیشه ورز ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، گفت: از زبان هنر در بحث فرهنگ سازی احکام و مبانی اعتقادی در جهت رشد و اصلاح جامعه استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یاسوج، جلسه هیئت اندیشه ورز ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بعد از ظهر امروز (۳۱ شهریور ۱۴۰۰) با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، در دفتر امام جمعه یاسوج تشکیل شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی، یکی از وظایف ذاتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر را نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها و سازمان‌ها دانست و گفت: فرهنگ سازی در زمینه احیای این فریضه مهم واجب الهی است و از اهم برنامه های این ستاد است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هیئت اندیشه ورز متشکل از نخبگان و صاحبنظران و تحلیلگران استانی در حوزه های مختلف است که در ارائه نظریه و برنامه‌ریزی در راستای احیای فریضتین، ستاد امر به معروف و نهی از منکر را یاری می کنند.

وی همچنین  به تاثیر کلمات و جملات بر فکر و اندیشه انسان اشاره کرد و  و اظهار داشت:  پیامبر (ص) در ابتدای رسالت خود نه از ابزار سلاح استفاده کردند و نه زور، بلکه آنچه جامعه را دچار تغییر ‌و تحول کردند و از بت پرسی، جمود و جهالت به سمت خداپرستی سوق داد، زبان هنر در تشریح کلمات و جملات، همچنین انفاس قدسی رحمةللعالمین بود. امروز هم در جامعه ی اسلامی باید از این ابزار در بحث فرهنگ سازی احکام و مبانی اعتقادی استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، تاثیر آیات و روایات و احادیث کوتاه را در این زمینه بسیار موثر دانست و گفت: با توجه به اینکه این کلمات نور هستند و تاثیر خود را بر مخاطب خواهند گذاشت، لازم است که در استفاده از کلمات، نهایت دقت به عمل آید.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، شعار نویسی و تذکر با زبان هنر را در توسعه فرهنگ، مفید دانست و خاطر نشان کرد: باید در این راستا دستگاه ها به ایفای نقش و وظایف خود بپردازند تا ان شاءالله جامعه ی آرمانی مد نظر دین اسلام، که جامعه ای عاری از منکر باشد، شکل بگیرد و زمینه ای برای ظهور حضرت حجت(عج) و رسیدن به تمدن نوین اسلامی باشد.

در  این جلسه همچنین حجت السلام پیشقدم، دبیر ستاد امر به معروف ‌و نهی از منکر استان ضمن تبیین رویکرد ستاد در راستای احیای فریضتین و نقش و جایگاه این ستاد  در مقابله با فرهنگ بی مسئولیتی و بی تفاوتی نسبت به محیط اطراف و جامعه پرداخت.

وی در ادامه افزود: ستاد امر به معروف استان در بحث نظارت بر عملکرد دستگاهای دولتی با توجه به قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در ماده قانونی ۱۶، بند ۱۱، که ستاد را موظف به پیگیری مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی کرده در مسیر نظارت و تعامل با دستگاه های دولتی خوب ارزیابی کردند.

 پیشقدم بر ضرورت  امر به معروف و نهی از منکر برای اصلاح جامعه تاکید کرد و گفت: یکی از راههای آگاهی از احکام و مبانی اعتقادی و انتقال مفاهیم دینی و ارزشی، اقدام در جهت احیای این واجب الهی و برنامه ریزی مدون به منظور رشد و سلامت جامعه اسلامی باشد.

وی به موضوع وظایف دو دستگاه اجرایی در بحث استفاده از شعائر دینی و احادیث و روایات و جملات تاثیرگذار از بزرگان اشاره کرد و افزود: جلسه ۸۲۰ مورخ ۱۳۹۸/۶/۱۲ شورای انقلاب فرهنگی  مصوبه ۴۲۷، سازمان تبلیغات اسلامی را در بند ۱۲ از شرح وظایف خود، ملزم به ارائه مطالب ارزشی، فرهنگی، و جذاب در سالن های انتظار فرودگاه ها، راه آهن ها، پایانه های زمینی و همچنین تابلوهای الکترونیکی، میادین و چهار راه ها کرده است؛ در تعامل با سازمان تبلیغات این موضوعات بررسی شده و امیدواریم که اتفاقات خوبی در این راستا اتفاق بیفتد .

وی  در ادامه به وظایف شهرداری در بند ۴ مصوبه مذکور پرداخت که به منظور توسعه، ترویج و تبلیغ عفاف و حجاب، این نهاد را ملزم به نوشتن آیات و روایات دینی، فتاوای‌ علما، وصیت نامه حضرت امام  (ره)، توصیه های مقام معظم رهبری و پیام و سیره شهدا در پارک ها، میادین، خودروهای عمومی شهری، سالن های ورزشی و ... نموده است. 

در ادامه جلسه، اعضای هیئت اندیشه ورز ستاد به بیان دیدگاها و نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha