جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
فریدن 3

حوزه/ اگر امام حسین (ع) در کربلا غریب بود امروز هم امام زمان(عج) هم غریب است. طلاب باید قدر خود را بدانند و از حرف دیگران دلسرد نشوند، زیرا نوکری امام زمان(عج) به تمام دنیا می ارزد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان،حجت الاسلام سید سجاد رضایی، در همایش «طلیعه حضور» ویژه طلاب پایه اول مدرسه علمیه الزهرا(س) فریدن، در جوار امامزادگان ابراهیم و عبدالله (ع) شهر دامنه، گفت: مولا علی(ع)  در مورد علم می فرمایند:( اَلْعِلْمُ یُنْجِدُ. اَلْحِکْمَةُ تُرْشِد) دانش روشن می کند و حکمت راهنمایی می کند. علم روشنی بخش است و کسی که علم نداشته باشد وجودش تاریک می شود زیرا ریشه تمام بدبختی ها جهل است. علم شما را از گناه و گرفتاری ها نجات می دهد و اما حکمت باعث رشد و تعالی می شود و حکیم کسی است که علاوه بر علم حکمت هم داشته باشد یعنی آن علم را درک کند، وجود نازنین امام زمان(عج) را درک کند.

وی ادامه داد: مسیر طلبگی مسیری است که در آن علم می آموزیم، اما درک رسیدن به طلبگی بحث دیگری است. شما به عنوان یک طلبه که در این مسیر قدم گذاشته اید باید بدانید که علاوه بر علم آموزی باید حکمت هم داشته باشید تا از این مسیر منحرف نشوید.

استاد حوزه اظهار کرد: امروزه در جامعه، فقر سربازی امام زمان(عج) وجود دارد؛ اگر امام حسین (ع) در کربلا غریب بود امروز هم امام زمان(عج) هم غریب است. شما باید قدر خود را بدانید و از حرف دیگران دلسرد نشوید، زیرا نوکری امام زمان(عج) به تمام دنیا می ارزد.

حجت الاسلام رضایی همچنین  در نشست اخلاقی با موضوع «اهمیت و ضرورت مدارا کردن با مردم در زندگی» با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) که می فرمایند:(اِنّا اُمِرْنا مَعاشِرَ الاَنْبیاءِ بِمُداراةِ النّاسِ، کَما اُمِرْنا بِاِقامَةِ الفَرائِضِ) ما پیامبران، همان‌گونه که به برپا داشتن واجبات مأمور شده ‌ایم، به مدارا کردن با مردم نیز مأمور شده ایم، گفت:  دو دسته آیات قرآن در مورد مدارا وجود دارد که دسته اول لفظ مدارا با کلماتی همچون، لین و عفو بیان شده است مانند آیه ۱۵۹ سوره آل عمران که می فرماید: (فَبِمَا رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ ۖ وَلَوْ کُنْتَ فَظًّا غَلِیظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ ۖ فَاعْفُ)، اما دسته دوم از آیات هستند که صراحتا از این الفاظ استفاده نشده، بلکه مفهوم آیه دلالت بر این موضوع دارد مانند آیه ۱۲۵ سوره نحل که می فرماید:(فَبِمَا رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ ۖ وَلَوْ کُنْتَ فَظًّا غَلِیظَ الْقَلْبِ)، لذا اصل مدارا هم در قرآن  وهم در روایات بیان شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha