یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
علامه حسن زاده آملی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید مناظر نقوی گفت: هنر آیت الله حسن زاده آملی این بود که بلندترین و غیر قابل دسترس ترین حقایق عرفانی، اعتقادی و اخلاقی را با بیانی ساده و دلنشین و لحن پدرانه، ناصحانه و شیرین برای طالبان حقیقت قابل فهم می فرمود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید مناظر حسین نقوی دبیر بنیاد الجواد هند، در پیامی ارتحال فیلسوف و حکیم والا مقام آیت الله علامه حسن زاده آملی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

اِنّا لله وَ اِنّا الَیه راجِعون 

قال الله تبارک و تعالی:
یُؤْتِی الْحِکْمَةَ مَنْ یَشَاءُ ۚ وَمَنْ یُؤْتَ الْحِکْمَةَ فَقَدْ أُوتِیَ خَیْرًا کَثِیرًا 
(خدا) دانش و حکمت را به هر کس بخواهد (و شایسته بداند) می‌دهد؛ و به هر کس دانش داده شود، خیر فراوانی داده شده است.

روح بلند عالم عامل و عارف کامل، جامع معقول و منقول ، فیلسوف و حکیم والا مقام آیت الله علامه حسن زاده آملی به ملکوت اعلی پرکشید و از قفس جهان ماده و خاکی آزاد شد.
آن مرد الهی و عبد صالح خدا با برخورداری از استعداد و هوشمندی بالا تمام عمر شریفش را در بهترین نوع اطاعت خالق متعال که همانا تعلیم و تعلّم است سپری کرد هنگامی که می آموخت، در محضر برترین های عصر خویش زانوی تحصیل و شاگردی بر زمین زد و از زلال اندیشه برترین سالکان و عارفان، جان تشنه فضیلتش را سیراب نموده، ناب ترین محتوای وحیانی و اهلبیتی را در دل دریایی خویش جای داد. 
و آن هنگام که بر کرسی تدریس و تعلیم و تربیت نفوس نشست، روحیه نخبه پرور، کلام نافذ، قلم رسا و محضر پر معنویتش، برای حوزوی و دانشگاهی و عموم مردم، الهام بخش و نور افزا بود.
 هنرش این بود که بلندترین و غیر قابل دسترس ترین حقایق عرفانی، اعتقادی و اخلاقی را با بیانی ساده و دلنشین و لحن پدرانه، ناصحانه و شیرین برای طالبان حقیقت قابل فهم می فرمود و شاگردان و فرزندان معنویش را به تهذیب نفس و تلاش خستگی ناپذیر در هجرت و جهاد علمی و عملی برای خدا ترغیب و تشویق می‌کرد.
در کنار آن جایگاه رفیع علمی و معرفتی جهانی، زهد و ساده زیستی، دفاع بی تعارف و صریح از ارزشهای انقلاب اسلامی و آرمانهای شهیدان، غمخواری و همنوایی با تهیدستان جامعه، ایشان را محبوب همه اصناف و طبقات نموده بود. از جانب اراکین بنیاد جواد هند و علمای و دانشمندان هند 
سوگ مندانه مصیبت ارتحال این علّامه کم بدیل را بمحضر مولایمان ولی الله الاعظم (ارواحنا فداه)، رهبر عظیم الشان انقلاب، مراجع معظّم تقلید، حوزه های علمیه، مجامع دانشگاهی، شاگردان و ارادتمندان، بویژه فرزندان و خاندان گرانقدر آن عارف واصل تسلیت عرض نموده علو درجات و ضیافت در مجلس انس اولیاء الهی و شهداء را برایشان خواستارم.

سید مناظر حسین نقوی 
دبیر بنیاد جواد هند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha