جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قادری

سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر با تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص)، سیره آن حضرت را الگوی کامل حاکمیت اسلام برای همه دوران‌های تاریخ عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمد قادری، صبح امروز در مراسم برگزاری مراسم رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) ضمن تسلیت فرا رسیدن این مناسبت گفت: پیامبر خاتم کامل‌ترین روش‌ها و بهترین سلوک را برای ما به ارمغان آورده اند.

سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر اظهار کرد: آن چنانکه شایسته و بایسته پیامبر اسلام (ص) است، پژوهش نشده و ما در گام دوم انقلاب اسلامی نیاز بیش از پیش داریم که به پژوهش در مورد وجود، ابعاد مختلف شخصیت و سیره‌ی آن حضرت بپردازیم.

وی، فصل دوم انجام رسالت را فصل مهمی در زندگی پیامبر عنوان کرد و افزود: پیامبر اسلام(ص) ۲۳ سالی که در مدینه بودند با پایه ریزی یک نظام اسلامی به دنبال ساختن الگویی از حاکمیت اسلام برای همه دوران‌ها بودند، و لذا الگوی حکومتی آن حضرت الگوی کاملی است و اگر می‌خواهیم به تمدن اسلامی برسیم راهی نیست جز اینکه بر روی الگوی حاکمیتی پیامبر(ص) پژوهش کنیم و گزاره ها و نظاماتی که شالوده تمدن اسلامی هستند را از دل آن استخراج کنیم.

حجت‌الاسلام قادری، رشد و نمو عقاید و اندیشه‌های صحیح، راهبری‌های نرم فرهنگی در عرصه‌های اجتماعی و مدیریتی و کادرسازی برای استقرار نظام اسلامی را به عنوان پایه‌های حکومت پیامبر اسلام(ص) در مدینه عنوان کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص پیوست فرهنگی که می فرمایند: «نمی‌توانیم فرهنگ را از عرصه‌های دیگر منفک کنیم و در زمینه‌ی سازندگی، در زمینه‌ی فناوری، تولید، پیشرفت علم می‌خواهیم انجام بدهیم، ملتفت لوازم فرهنگی آن باشیم»، افزود: به پیوست‌های فرهنگی در سیره حضرت رسول(ص۹ کمتر توجه شده، چرا که در سیره پیامبر این است که تک‌تک اقدامات آن حضرت و حتی اقدامات عمرانی ایشان پیوست فرهنگی دارد، کما اینکه ستون‌های مسجد پیامبر را حضرت نامگذاری می‌کنند، و بعد از نامگذاری، افراد متوجه هستند که یک ستون برای انجام قضاوت، ستونی ویژه عبادت و ستونی برای گفت‌وگوهای صمیمانه و برقراری ارتباط مردمی است.

حجت‌الاسلام قادری اظهار کرد: نکته دومی که حضرت رسول در استقرار نظام حاکمیتی به آن توجه داشتند، تربیت نیروی انسانی است؛ پیغمبر اسلام(ص) به دنبال ساخت نظام نمونه و پایه ریزی حکومت اسلامی نمونه برای طول تاریخ بوده اند، از همین رو دومین پایه‌ای که به آن نیاز داشتند این بود که ستون‌های انسانی تشکیل دادند و به واسطه ستون‌ها این خیمه حکومت اسلامی به پا شود.

وی با تأکید بر اهمیت کادرسازی ابراز کرد: فعالیت فرهنگی با تمام جلوه‌گری‌ها، منافع، رشد و تعالی که در فضای پیرامون خود که ایجاد می‌کند، اگر به فکر تأمین و تولید کادر کارآمد برای آینده نباشد، زمین خواهد خورد؛ چرا که برنامه فرهنگی زمانی مؤثر است که استمرار داشته باشد، بنابراین در برنامه‌های فرهنگی ضمن انجام مأموریت‌های خود نیازمند توجه ویژه به کادرسازی هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha