پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور با مسئولان مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرمحمدی، در پایان سفر به اصفهان با مدیران و معاونان مرکز حوزوی اصفهان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جمال‌الدین میرمحمدی، صبح امروز در پایان سفر خود به اصفهان با مدیران حوزوی از جمله معاونین مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان، مدیر حوزه علمیه خواهران و رئیس جامعة المصطفی العالمیه اصفهان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی، معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در زمینه تبلیغ در فضای مجازی تأکیدات و تذکراتی اخیراً داشتند که قابل‌تأمل است.

وی بیان کرد: باتوجه‌به به بحث ضرورت اجرای این فرامین، باید یک رویکرد حمایتی و نسبت به طلابی که ممحض در فضای مجازی بوده و فعالیت در این عرصه دارند، انجام شود لذا می‌طلبد مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور برای این امر برنامه‌ریزی کلان تدوین کند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان افزود: در کنار مبلغین فعال فضای مجازی، برای طلاب طرح هجرت نیز بنا بر مشکلات عدیده و محرومیت از یکسری امکانات شهری، ضروری است یک سری امتیازات خاص از سوی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور اختصاص یابد.

وی از رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور درخواست کرد که سهمیه و بودجه‌بندی اختصاصی برای طرح تلبس حوزه علمیه اصفهان اختصاص داده شود و در قالب سهمیه معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه کشور نباشد.

مؤمنی با اشاره به اینکه در اصفهان تمامی مراکز حوزوی در قابل قرارگاه جهادی باهم هماهنگ هستند، گفت: شایسته هست مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور جهت کمک و حمایت؛ لیست افراد مشارکت‌کننده جهادگر در امر گروه‌های جهادی خاصه خادمین به مردم در ایام کرونا را از قرارگاه جهادی طلاب و روحانیون اصفهان دریافت کنند.

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالامیر خطاط، معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: نگاه ویژه‌ای به طلابی که پس از پایان دوران دانشجویی به حوزه علمیه آمده‌اند در جهت برقراری بیمه آنها صورت گیرد.

وی ابراز کرد: مشکل بعدی بحث مسکن طلاب است که باتوجه‌به نگاه مثبت دولت جدید در زمینه ساخت یک میلیون مسکن، خواستاریم سهمیه‌ای از ساخت مسکن‌ها به حوزه‌های علمیه و طلاب اختصاص داده شود.

حجت‌الاسلام محسن جلالی، معاون پژوهش حوزه علمیه اصفهان، اشاره‌ای به بحث نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه کرد و گفت: باید مرکز خدمات حوزه‌های علمیه فارغ از برنامه‌های فرهنگی، در راستای تدوین برنامه‌های حمایت مالی برای استعدادهای برتر برنامه‌ریزی کند.

وی ادامه داد: موضوع بعدی بحث مربوط به اساتید درس خارج حوزه اصفهان که شایسته است برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای این اساتید سطح عالی از سوی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه باشد.

معاون پژوهش حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: برای بحث فعالی پرورنده‌های روحانیون درس خارج، چند سال اشتغال به درس خارج به‌صورت متمرکز برای سطح کشور تعریف شود، چرا که سال‌های متفاوتی در کشور از سوی حوزه علمیه مشهد، قم و اصفهان مطرح می‌شود که شایسته است وحدت رویه‌ای صورت گیرد.

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا بهرامی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با بیان گزارش مختصری از وضعیت فعلی حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: در حال حاضر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان دارای ۷ هزار فارغ‌التحصیل، ۶ هزار طلبه مشغول به تحصیل در ۵۲ مدرسه در سطح استان و در سطوح ۲ و ۳ و ۴ دارا است.

وی بیان کرد: اکنون بیش از ۷۰۹ استاد در حوزه علمیه خواهران استان در حال تدریس هستند که ۵۵۰ نفر از آنها اساتید خواهر می باشند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان دررابطه‌با دغدغه‌های اساتید خواهران، اذعان کرد: درخواست داریم انعطاف‌هایی از سوی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه دررابطه‌با بیمه اساتید خواهران حوزه علمیه در طول ترم و یا بازنشستگان اساتید انجام شود.

وی بیان کرد: بهره‌مندی از ظرفیت تبلیغی طلاب خواهر و مبلغین حوزه علمیه خواهران در شهرستان‌های کوچک و محروم با رویکرد حمایتی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه می‌تواند مثمر ثمر باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha