جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: یکی از شاخص ترین اقدامات امام راحل بعد از انقلاب برجسته کردن و به روی کار آوردن بانوان و اعطای نقش‌های حساس و مهم به آنها در حکومت بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم، امروز در آیین اختتامیه‌ی هشتمین دوره‌ی سرگذشت‌پژوهی و پاسداشت بانوان مجاهد آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش مهم زنان در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: بسیاری از دختران و بانوان جوان حاضر در جلسه، در دوران انقلاب و دفاع مقدس حاضر نبودند، اما مادران و خواهران شما مجاهدانه و دوشادوش غیورمردان جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند و در دفاع از خاک مقدس این کشور حتی از جان خود نیز گذشتند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: یکی از شاخص ترین اقدامات امام راحل بعد از انقلاب برجسته کردن و به روی کار آوردن بانوان و اعطای نقش‌های حساس و مهم به آنها در دولت و حکومت بود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که معمولا کمتر به آن توجه و اشاره می‌شود، نقش  بانوان در دوران دفاع مقدس است، به‌طوری که بانوان در پشت جبهه‌ها با تهیه و بسته بندی مواد غذایی، تجهیزات بهداشتی و رفاهی و گاه در خط مقدم و دوشادوش رزمندگان جانانه جنگیدند .

امام جمعه تبریز در پایان یادآور شد: همه‌ی جوانان و رزمندگانی که در دفاع از خاک هویت کشور عاشقانه آسمانی شدند  و دانشمندان، کارمندان و کارگران زحمتکش امروز که برای ارتقاء نام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند همگی در مکتب و دامان مقدس مادران و زنان پاکدامن و قهرمان ایران رشد کرده اند.

جعفر پاشایی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی نیز طی سخنانی در این مراسم با اشاره به جایگاه دانش‌آموزان در تعلیم و تربیت گفت: معلمان نیز آینده نگری، آینده گزینی و آینده سازی در این سیستم را رقم می‌زنند.

جعفر پاشایی با بیان اینکه مسئولیت نوجوانان و جوانان، ساختن فردای ایران اسلامی است، ادامه داد: ما باید در این راه منویات رهبر معظم انقلاب را سرلوحه‌ی کار خود قرار دهیم و اگر حساسیت قضیه را درک کنیم می‌توانیم مسئولیت آینده‌نگری و آینده سازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به نحو احسن انجام دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha