جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سریال سازی

حوزه/ کارشناس و پژوهشگر رسانه، توفیق صداوسیما در زمینه سریال سازی را در سایه ی مخاطب شناسی و خلاقیت دانست.

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی حسب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با ابراز امیدواری از این که تغییرات اخیر در رسانه ملی، زمینه ساز تحقق تحولی مطلب در برنامه ها و رویکردهای صداوسیما بشود، اظهار داشت: یکی از عرصه های بسیار مهم در رسانه ملی ناظر به تولید سریال و به طور کلی تولید محتواست که در این زمینه در سال های اخیر متأسفانه ضعف های مفرطی وجود داشته که باید به درستی و به دقت به تحلیل و ارزیابی کارشناسانه آن ها پرداخت.

وی افزود: امروز در جهان، تولید و پخش فیلم و سریال به یک صنعت بسیار بزرگ و کاربردی تبدیل شده که اتفاقاً بسیار هم سودآور است، اما با این حال متأسفانه ما در کشورمان همچنان فاقد استراتژی و برنامه منظم هستیم، از جمله در صداوسیما که این ضعف باعث شده آن طور که باید و شاید به جز برخی موارد خاص نتوانیم به اهداف مدنظر دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام موسوی حسب، گفت: مقام معظم رهبری در حکم انتصاب دکتر جبلی به عنوان رئیس سازمان صدا و سیما به جایگاه مهم هدایت فرهنگی از سوی رسانه ملی تأکید کردند که تحقق این مهم در رابطه با مقوله سبک زندگی ایرانی و اسلامی، معنا و مفهوم دیگری پیدا می کند.

این کارشناس فرهنگی بیان داشت: فقدان هدف و برنامه مشخص باعث شده که خروجی سریال های تلویزیون در بسیاری از مواقع سریال های تکراری و کلیشه ای و کم اثر باشد، هر چند که گاه شاهد تولید سریال های قوی و فاخری چون "مختارنامه"، "یوسف پیامبر"، "در چشم باد"، و ... باشیم که البته تعداد این ها در قیاس با دیگر سریال های و محصولات رسانه ای، انصافاً اندک است.

وی در خاتمه گفت: از سوی دیگر شاهدیم که در سال های اخیرکشورهایی چون ترکیه و کره جنوبی با تولید سریال های انبوه، هم فرهنگ خود را به دنیا معرفی می کنند و هم از این طریق جذب گردشگر می کنند و سودهای بالایی را نصیب خود می نمایند و حال آن که ما از این ظرفیت غافل هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha