جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امر به معروف

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با بیان این که باید رفتار آمربه‌ معروف و ناهی از منکر سنجیده، متین و مناسب باشد، تصریح کرد: نباید اجازه دهیم امر به معروف و نهی از منکر در سطح مردمی از تذکر لسانی فراتر برود، چرا که مشکلاتی برای جامعه ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، فاطمه ابراهیمی، شامگاه پنج شنبه در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزار شد، با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر باید با رعایت ادب و احترام و انتخاب الفاظ ملایم انجام پذیرد، اظهار داشت: افزایش تاثیر و تعمیق نفوذ سخن آمر و ناهی در مخاطب یکی از مهمترین مسائلی است که در  مرحله تذکر لسانی، باید مورد توجه و عنایت آمرین به معروف و ناهیان از منکر باشد.

استاد حوزه علمیه خواهران با تاکید بر این که در شیوه تذکر لسانی،  نظر رهبر معظم انقلاب هم این است که این مسئله با رعایت ادب و احترام انجام شود، افزود: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ‌ای عمومی است که باید انجام شود.

ابراهیمی با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر تذکر و یادآوری است، گفت: آمر به معروف و ناهی از منکر نباید سعی در ایجاد تغییر ناگهانی و با برخوردهای تند و عجولانه داشته باشد و  از بحث و جدل با آنها جداً خوداری کرده و با خدمت صادقانه و رفتار صمیمانه سعی در جلب اعتماد آنها نماید.

وی اظهار کرد: باتوجه به حساسیت مردم در برابر اقدامات نسنجیده؛ اگر یک عده بخواهند به روش نادرست از منکری نهی کنند نه‌ تنها آن مسئله برطرف نخواهد شد، بلکه یک موج مخرب شکل می‌گیرد که افکار جامعه را نسبت به این دو فریضه الهی منفی می‌کند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با بیان این که باید رفتار آمربه‌ معروف و ناهی از منکر سنجیده، متین و مناسب باشد، تصریح کرد: نباید اجازه دهیم امر به معروف و نهی از منکر در سطح مردمی از تذکر لسانی فراتر برود، چرا که مشکلاتی برای جامعه ایجاد خواهد کرد.

وی در ادامه به فراگیر شدن برخی منکرات در جامعه اشاره کرد و گفت:  شرایط به جایی رسیده که کسانی که امر به معروف و نهی از منکر می ‌کنند نه تنها مورد حمایت قرار نمی گیرند، بلکه با آن‌ها برخورد می‌شود که  نمونه آن هم شهید خلیلی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha