جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: چرا الان بین ایران و آذربایجان اختلاف می‌اندازند؟ می‌خواهند دو ملت مسلمان را از یکدیگر جدا کنند، اما بدانند که به قدری دل‌هایشان یکی است که هیچ وقت از یکدیگر نمی‌توانند جدا شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز گفت: هر انسانی که نتواند زمینه  ظهور تقوا را در وجود خود فراهم کند بدون تردید قربانی شهوات شیطانی خواهد شد.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) گفت: مدت امامت امام حسن عسکری کوتاه در عین حال بسیار با برکت بود. ایشان امام جوان بودند و مظلومیت‌های ویژه را دارا بودند. شرایط سیاسی در آن زمان آنقدر سخت شده بود که حضرت در حصر شدید بودند به طوری که حتی مورد شک شیعیان نیز قرار گرفته بودند.

امام جمعه تبریز با اشاره به آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج)، گفت: نهم ربیع الاول عید بزرگی است، چون آئینه تمام نمای بعثت می‌باشد و دومین و آخرین غدیر  و روز انتظار و ولایت و بیعت دوباره با امام زمان (عج) است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با بیان اینکه یاران امام زمان (عج) دارای ایمان قوی و برخوردار از عقلانیت و بصیرت و دلباخته امام هستند، افزود: آنها اهل جهاد بوده و اطاعت پذیر از امام زمان (عج) هستند.

وی ادامه داد: ویژگی دیگر یاران امام زمان (عج) اینکه یکدل و منظم بوده و سربلند از تمام آزمون‌ها بیرون می آیند .

امام جمعه تبریز در خصوص هفته ناجا نیز اظهار کرد: نیروی انتظامی در حفظ امنیت و ایجاد امنیت و اقتدار نقش بزرگی دارد. شما در دل مردم جای دارید، چون شبانه روز تلاش می‌کنید و من از طرف مردم، از تمام کارکنان نیروی انتظامی که شبانه روز تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم.

وی سپس به روز جهانی نابینایان اشاره کرد و ادامه داد: باید به مشکلات نابینایان و ایجاد محیط‌هایی مناسب شهری جهت استفاده آنها توجه زیاد شود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم اظهار داشت: این عزیزان با اینکه نابینا هستند، اما از هوش بسیار بالایی برخوردارند؛ می‌توان از آنها در مراکز پاسخگویی تلفنی استفاده شود یا اگر پارتی نباشد کسی نمی‌تواند وارد ادارات شود؟

وی سپس به فرارسیدن هفته وحدت اشاره کرد و گفت: چرا ما مسلمانان باید دنبال اختلاف برویم؟ خدا، دین، کتاب و دشمن مان یکی است، چرا باید با یکدیگر اختلاف داشته باشیم؟

امام جمعه تبریز افزود: چرا الان بین ایران و آذربایجان اختلاف می‌اندازند؟ می‌خواهند دو ملت مسلمان را از یکدیگر جدا کنند، اما بدانند که به قدری دل‌هایشان یکی است که هیچ وقت از یکدیگر نمی‌توانند جدا شوند.

وی به تحرکات اخیر در افغانستان اشاره کرد و گفت: آمریکا به این نتیجه رسیده که تنها گروهی که هم برای طالبان و هم برای سایر بازیگران می‌تواند تهدید باشد و سیاست‌های شکست خورده این کشور را در افغانستان پیش ببرد، داعش است و برای همین برای احیای داعش تلاش می‌کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی  افزود: این تهدیدی است که اگر در نطفه خفه نشود موجب نا امنی در منطقه می‌شود. راهبرد جمهوری اسلامی ایران عدم حضور بازیگران در منطقه و جلوگیری از تکرار فجایع است. از مجامع بین المللی می‌خواهیم تأمین امنیت مردم رنج دیده افغان را در نظر بگیرند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha