پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ اجتماع طلاب خواهر خوی در جلسه تجدید بیعت با امام زمان

حوزه/ محمدلو گفت: عهد و پیمان با امام عصر (عج)، اعلام وفاداری با انبیای الهی خصوصا رسول مکرم اسلام(ص) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، وحیده محمدلو امروز در اجتماع طلاب خواهر شهرستان خوی که به مناسبت بیعت با امام زمان (عج) در مدرسه علمیه الزهرا (س) این شهرستان برگزار شد، به مفهوم بیعت و انواع آن اشاره کرد و اظهار داشت: بیعت به معنی بستن پیمان وفاداری و اطاعت با پیامبر، امام، حاکم یا خلیفه است و این مسئله در اسلام برای نخستین بار توسط حضرت علی(ع) و خدیجه(س) با آن پیامبر اکرم (ص) پس از قبول اسلام صورت گرفت و عهد و پیمان عقبه اول و دوم که در مکه روی داد و خصوصا دومی زمینه ساز هجرت حضرت رسول به مدینه شد.

وی، پیمان قلبی را  اوّلین مرحله بیعت عنوان کرد و گفت: عهد و پیمان بستن  با امام عصر (عج)، اعلام وفاداری با ائمه قبل از حضرت و همچنان انبیای الهی، خصوصا رسول مکرم اسلام است و بعد از بیعت قلبی مرحله زبانی می باشد و لازم است عهد وفاداری با امام عصر را ضمن اعلام عمومی، به دیگران هم تعلیم دهیم.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی تصریح کرد: یکی از نمودهای بیعت زبانی، خواندن دعای عهد، زیارت صاحب الامر و ادعیه وارده در کتب دعا می باشد.

وی، بیعت عملی آمادگی برای اجرای فرمان حضرت ولیعصر (عج)  با تمام وجود را سومین مرحله بیعت دانست و افزود: در واقع بیعت عملی به معنای عمل کردن به عهد و پیمان است که به حضرت تعهد داده ایم و معنای دیگر آن، این است که هم اکنون تمام احکام، اخلاق و آداب اسلامی را در خودمان ظاهر کرده باشیم؛ چرا که هر جا در قرآن سخن از ایمان به میان آمده، در کنارش عمل صالح نیز ذکر شده است.

محمدلو در ادامه به سانسور کردن چهره واقعی امام عصر (عج) از مردم توسط جریان های معاند اشاره کرد و گفت: نهم ربیع الاول نخستین روز امامت حضرت مهدی موعود(عج) است ولی همان‌گونه که همه می‌دانیم عده‌ای برای این روز مناسبتی دیگر در نظر می گیرند و و به تبع آن، دست به اعمال انحرافی می زنند و البته سب و لعن مقدسات مذاهب دیگر موجب شادی قلب حضرت زهرا (س) نمی شود بلکه یاری فرزندان حضرت موجب شادی قلب ام الائمه است.

وی ادامه داد: شیعه معتقد است که بلافاصله بعد از شهادت هر امامی، امام بعدی به امامت می‌رسند و روز نهم ربیع الاول مصادف با آغاز امامت صاحب الزمان (عج) می باشد و غالب مراسم سرور شیعیان به این دلیل بوده است و سید بن طاوس در کتاب اقبال به این مسئله اشاره کرده است.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی در ادامه به فلسفه غیبت اشاره و بیان داشت: خداوند متعال امام زمان (عج) را ذخیره الهی معرفی می کند وداشتن استقلال، عدم تحت تعقیب بودن، حفظ جان امام و آزمایش مردم را می توان از دلائل پنهان بودن حضرت ولی عصر (عج) از دیده ها عنوان کرد، البته غیبت سرّی از اسرار الهی است وعلّت اساسی آن پس از ظهور آشکار خواهد شد. وآنچه بیان شد عواملی است که درغیبت امام عصر تاثیرگذار بوده است.

وی با بیان این که امام محور هستی و واسطه بین خداوند و مخلوقات و منبع فیض الهی است، گفت: همان گونه که خورشید، منشأ حیات موجودات و مایه‌ ی گرمی و حرارت و نور و حرکت و … است، حیات معنوی جامعه، از وجود امام زمان(ع)، و بقای آن نیز به بقای وجود آن حضرت وابسته است.

محمدلو تاکید کرد: وجود امام درعالم، موجب امید به آینده ای روشن وسراسر شور و اشتیاق است و هر جامعه ای برای حفظ تشکیلات خود وادامه راه تا رسیدن به مقصود موردنیاز، احتیاج به وجود رهبری آگاه دارد و امام عصر (عج) نیز نسبت به جریان امور شیعیان اشراف کامل دارد و از مکتب شیعه پاسداری می کند.

وی افزود: این حقیقت که امام زمان از پس پرده غیبت شاهد و ناظر کارهای شیعیان است، اثر تربیتی بزرگی دارد و شیعیان را به اصلاح کارهای خود وا می دارد و درموارد زیادی بزرگان شیعه، پاسخ های علمی خود را از امام عصر دریافت کرده اند و همانطور که خداوند درقرآن وجود مقدس رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) را مایه ایمنی میدانند، حضرت حجت بن الحسن (عجل الله فرجه) هم مایه دفع و رفع بلایا از امت اسلام است.

استاد حوزه علمیه خوهران آذربایجان غربی گفت: طلاب به عنوان سربازان حضرت ولی عصر (عج) باید ضمن خودسازی، از هر تلاشی که بتواند برای جامعه سازی و تمدن اسلامی کمک کند دریغ نکنند، و در این راستا بیانات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم باید نصب العین باشد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha